Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af gæld fra udlandsk virksomhed i forhold til SKAT

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 2 privat personer der i midten af 2009 stiftede virksomhed i udlandet og investerede altså allerede beskattede midler i denne virksomhed. Skal dette gældtforhold imellem os som investorer og vores virksomhed registreres i forhold til SKAT... Hvis Ja hvordan ?

Det overskud virksomheden idag har genereret vil vi jo ikke have udbetalt til os som løn, men som afbetaling af gæld og dermed skattefrit går jeg udfra ?

Hvor høj en rente må vi tillægge denne gæld vores virksomhed reelt har til os som privat personer ? (Denne er selfølgelig skatteberettiget)

Hvordan skal denne tilbagebetaling af gæld registreres i forhold til SKAT for at tilbagebetalingen ikke fremgår som midler der skalbeskattes (igen) ?.

På forhold mange tak

Mvh Mikkel

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49
Tilmeldt 11. Feb 10
Skrevet kl. 13:58

Hej Henrik

Der er tale om et thailand limited selskab der driver hoteldrift på lejet jord

Mvh Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Mwied:

Hej

Vi er 2 privat personer der i midten af 2009 stiftede virksomhed i udlandet og investerede altså allerede beskattede midler i denne virksomhed. Skal dette gældtforhold imellem os som investorer og vores virksomhed registreres i forhold til SKAT... Hvis Ja hvordan ?

Det overskud virksomheden idag har genereret vil vi jo ikke have udbetalt til os som løn, men som afbetaling af gæld og dermed skattefrit går jeg udfra ?

Hvor høj en rente må vi tillægge denne gæld vores virksomhed reelt har til os som privat personer ? (Denne er selfølgelig skatteberettiget)

Hvordan skal denne tilbagebetaling af gæld registreres i forhold til SKAT for at tilbagebetalingen ikke fremgår som midler der skalbeskattes (igen) ?.

På forhold mange tak

Mvh Mikkel

Hej

Nu fremgår det ikke om I er bosiddende i Danmark, hvilket jeg går ud fra med henvisning til spørgsmålet.

Den udenlandske virksomhed er for jeres andel også skattepligtig til Danmark i et eller andet omfang, og ja der skal indberettes de forskellige forhold, herunder eventuelle renteindtægter m.v..

Jeg kan kun anbefale jer at kontakte en kompetent rådgiver på udenlandsbeskatning m.v., således alle forhold vedrørende den udenlandske virksomhed og jeres forhold hertil, bliver selvangivet korrekt.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:23

Mwied:
Skal dette gældtforhold imellem os som investorer og vores virksomhed registreres i forhold til SKAT... Hvis Ja hvordan ?

Udgangspunktet er at I har lånt jeres Thailandske firma penge. Sørg for at få lavet en skriftlig låneaftale og få fastsat en rente. Rente indtægten skal anføres på jeres danske selvangivelse. Størrelsen på renten skal afspejle en markedsrente. Hvad ville det have kostet at låne pengene ude i byen.

Selv afdraget på hovedstolen vil være skattefrit, da lånebeløbet allerede er beskattet engang før.

I forhold til rentedelen har du ingen anden pligt overfor SKAT end selv at selvangive renteindtægten. Jeg forstiller mig ikke at det vil give jer større problemer med SKAT når beløbet går den vej.....

En anden ting er at I også har pligt til at selvangive jeres aktiebesiddelse til SKAT. Tidligere var det et hjælpeskema til selvangivelsen, hvor man kunne påføre oplysninger om ens udenlandske besiddelser.

Tilmeldt 11. Feb 10
Skrevet kl. 15:27

Tak for dækkende svar

Mvh Mikkel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)