Kære Aminoer, Er der nogle der har erfaring for at sende programmering til udlandet? Evt. hvilke virksomheder der er gode til dette. Det er en ret stor opgave som vi tænker på at få lavet i udlandet. Vi har dog ikke besluttet dette endnu, men prøver at høre om for og imod for at gøre det på denne måde. Anyone? På forhånd tak. |
.NET løsning i udlandet
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Ved store opgaver tror jeg altid at det er en god ide at benytte en virksomhed som f.eks. Kring som mellemled, for at undgå misforståelser, kommunikationsproblemer, kulturforskelle etc. |
Hej Nick Da jeg sad som it-direktør i et dansk firma, brugte jeg i 2005 et firma i Indien til at lave et stykke software for os (til en kunde). Timeprisen var på 200 kr., og vi tænkte, at vi dermed kunne spare en del penge og interne resourcer. Det endte dog med, at jeg måtte bruge ekstrem megen tid på at kommunikere med udviklerne. Jeg måtte konstant pointere de fejl, der blev begået, og kæmpe for, at der blev lavet et produkt, der ville kunne leve op til kundens forventninger. Der var også en del slåskamp om, hvorvidt det var "rettelser" eller "nye features", som jeg kom med (og dermed om jeg skulle betale ekstra for at få lavet det, jeg bad om fra starten af). Det endte med at vi selv måtte bruge en del tid på at sætte os ind i det leverede system for at kunne programmere det færdigt. Jeg tror nu nok, at kompetencen var til stede i det indiske firma. Men der manglede en projektleder hos dem, der satte nogle krav til den software, der blev lavet. Hele Quality Assurance-fasen manglede. I dag sidder jeg på den anden side, og leder nu et konsulenthus i udlandet - nærmere betegnet Litauen. Vores styrke er, at vi i kraft af den korte afstand til Danmark, kan møde op hos vore danske kunder og besøge dem i (næsten) samme omfang, som hvis vi havde til huse i Danmark. Dermed er det vores mål, at vore kunder ikke mærker meget til, at deres løsning bliver programmeret i udlandet. Om Litauen er på samme lave omkostningsniveau som Indien ved jeg ikke, men jeg kan love, at vi sætter store krav til kvalitet og sætter en ære i at producere et ordentligt og gennemtestet stykke software. Personligt har jeg udviklet software baseret på Microsoft-teknologier de seneste syv år i 2 danske virksomheder (ASP, C#, ASP.NET, .NET Framework 1-2, SQL Server), så jeg føler mig godt klædt på i forhold til at stå i spidsen for et større .NET-projekt. Læs gerne mere her: www.frontit.dk Ja, det gik vist lidt reklame i det, men jeg håber alligevel, at du kan bruge mit indslag til noget. Med venlig hilsen Anders N. Schultz it-konsulent |
Så ja.. man skal være varsom. Men den slags er jo svært at vide på forhånd når man vælger en samarbejdspartner. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Hej Vi bruger ligenu Itransition.com, som vi har været meget glade for. Der er selvfølgeligt sprogbarrieren, men da den er på engelsk kan de fleste være med. De er ret gode til engelsk, og det er bestemt ikke der vi har haft problemer. Som der bliver sagt så skal de holdes lidt i ørerne, men jeg tror mest det er hvis der er nogle uafklarede spørgsmål og som de så ikke lige får svar på med det samme, så har jeg en fornemmelse af at de har gang i nogle andre projekter indtil de får svar, jeg ved ikke om dette er rigtigt, men jeg føler bare ikke der sker noget i den tid. Sørg for at dem du ansætter/hyrer arbejde udelukkende på dit projekt, og sørg for at de kan komme i kontakt med dig. Dernæst er det ekstremt vigtigt at du har en rigtig god forklaring på hvad du ønsker lavet, gerne flowdiagrammer til at vise det. For vis det er et stort projekt som vores er/var så bliver de første par uger, brugt udelukkende på sturkturering osv af projektet før de kan gå igang. Men når de så kommer igang så power de også igennem, og min fornemmelse er at de hos itransition er ekstremt dygtige. Skal lige siges det ligger i mindsk. Timelønnen er på ca. 110 kr, så det er jo ikke galt. Men find gerne en dansk projektleder som kan bruge tid på at snakke med dem, for i starten når de strukturere arbejdet kan der være en del spørgsmål der skal besvares. Har var de dog gode til at samle alle de spørgsmål der var og så sende dem til mig for at jeg kunne besvare dem på en gang og så de kunne komme videre. Det er dejligt og nemt, hvis man sidder og arbejde med noget andet ved siden af. Men der kan da godt ryge et par aftener. Et lignende projekt som det vi har fået lavet, ville i danmark formentligt koste omkring 300.000 og vi giver dernede omkring 70.000 og det er indtil videre bare super i orden. Jeg har ikke arbejdet med støre danske udviklingsfirmaer udelukkende med mindre freelancere som ikke alle har givet mig det jeg ønskede. Men dem fra itransition har indtil videre givet mig præcis det jeg ønsker, og de har styr på pisset så at sige ;-) Mvh Kim Sand Sørensen |
Ja, jeg vil lige give mit besyv med :-) Jeg bor selv i bulgarien og har en outsourcingsvirksomhed indenfor programmering. Vi har pt. 15 ansatte og har mange planer for fremtiden. Naar du outsourcer er det hamrende vigtigt at din kravspecifikation er i orden og gennemarbejdet. (husk paa programmoerne er ikke tankelaesere :-) ) Alle tanker, features,struktur osv videre skal skrives ned. Programmeringen og slutproduktet er jo ikke kun kodningen, men ogsaa din forretningside. Hvis du kort kan redegoere til programmoerne for din forretnings ide giver det en bedre forstaaelse. Hos os jeg netop ansat en mand der kun skal hjaelpe kunderne med projektbeskrivelser. Han skriver simplethen en projektbeskrivelse paa baggrund af feedback for kunden. Paa den maade godkender kunden projektbeskrivelsen, han er sikker paa hvad han faar, og da den er skrevet af os hernede, er kunden sikker paa programmoerne har forstaaet hvad det handler om. Brug gerne illutrationer som screendumbs, tabeller, osv. Alt hvad der kan illustreres boer illustreres. En anden ting du skal vaere opmaerksom paa er indbyggede milestones. evt. et status moede engang i ugen, hvor du kan foelge med i udviklingen. Ellers soerg for at en projektleder kan kontakte dig med spoergsmaal af og til, da der loebende vil vaere behov for det. Jeg haaber det giver lidt stof til eftertanke, og maaske hjaelp til en angrebsvinkel, hvis du beslutter dig for at outsource :-) |
Jeg har samme erfaring som Anders omkring Indere. Men jeg er nu ikke flygtet fra dem endnu. Det tager en del tid at forstå deres måde at arbejde på og man er nødt til at følge mere op på tingene end man ville herhjemme. Jeg vil stadig mene at man får en del for pengene, da prisen er i den meget lave ende. Men man skal 100% være klar over hvad det er man vil have og skal være følge op på at tingene er i orden. De laver hvad man beder dem om - uanset om det så lyder helt vanvittigt fordi man havde formuleret sig forkert. Derfor kan man risikere at de bruger tid på at lave noget som man ville sige at en dansk udvikler da kunne regne ud ikke skulle være sådan. Når det er sagt så tror jeg det er meget generelt for udviklere, uanset hvor de kommer fra (også DK) at de måske ikke lige for lavet alle punkter på en TODO liste og får slet ikke testet det hele grundigt igennem. /Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)