Hey alle, Jeg skal udarbejde en rapport i excel som skal konverteres til en PDF-fil - no problem, jeg mangler dog at gennemskue, hvorvidt jeg kan oprette et link på PDF-filens side 1, som eksempelvis linker til side 7?! Er der nogle der ved hvordan det lader sig gøre? På forhånd tak! /Christopher |
Nu ved jeg ikke om du bruger OpenOffice eller Windows Office.
Men i OpenOffice, skal du hvis vi tager dit eksempel gøre følgene:
Gå til side 7 og marker overskriften el. lign helt øverst på siden -> Oppe i menuen, "Data" -> "Definer område" -> Giv din eksempelvis navn "Syv" -> Tryk anvend.
Gå så til side 1, vælg "Indsæt" -> "Hyperlink" -> Vælg knap nummer tre til venstre der hedder "Dokument" -> Under punktet "Mål i dokumentet" til højre, er der en knap, klik på den -> Vælg "Database områder" og find "Syv" klik på den og godkend det hele.
Så skulle du gerne have et link til side 7 :-)
Ved ikke om det er det samme man skal gøre i Windows Office.