Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spændende tal: så meget koster ét salg

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-10-2006 15:56:39
Forfatter: Tommy

Når du ikke ser hvilke kilder dine kunder kommer fra, har du jo bare et potentielt problem. Hvem siger af én eneste af de 2.515kr/salg for ved AdWords køber noget? Måske kommer samtlige købere reelt fra Googles organiske søgning, selvom du kun får 5 hits derfra om dagen?


Scary..........

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-10-2006 15:56:39 Forfatter: Tommy
Dato: 30-10-2006 15:38:13 Forfatter: klp29
Det er jo ikke alle besøgende, der reelt er relevante kunder - google spidere køber skisme ikke meget :) Deres besøg nedsætter derfor reelt conversionraten lidt kunstigt, men det er da bedre end det modsatte :)


Når du ikke ser hvilke kilder dine kunder kommer fra, har du jo bare et potentielt problem. Hvem siger af én eneste af de 2.515kr/salg for ved AdWords køber noget? Måske kommer samtlige købere reelt fra Googles organiske søgning, selvom du kun får 5 hits derfra om dagen?

Prøv at grav lidt nærmere der. Du kunne jo støde på guld.

Den skal jeg have forklaret...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-10-2006 21:30:09
Forfatter: Dimitri Hardorff
Den skal jeg have forklaret...



Forestil dig følgende scenarie: Du har en hjemmeside, der sælger mobiltelefoner. Din trafik per måned, kommer fra følgende kilder:
AdWords: 1.000 hits til 2.000 kroner samlet
Google almindelig søgning: 150 hits gratis
Plusannonce ved Degulesider.dk: 15 hits til 400 kroner samlet
Plusannonce ved dba.dk: 400 hits til 400 kroner samlet

Du bruger altså 2.800 kroner i måneden og sælger 20 telefoner, alle sammen til 1.000 kroner stykket.

For at finde ud af hvad hvert salg koster, tager du 2800 kroner divideret med 20 = 140 kroner i annoncekroner per salg. Men hvad nu hvis du i stedet kiggede lidt dybere i statistikken, og undersøgte hvilke hits der førte til salg. Måske burde regnestykket se sådan her ud:

AdWords: 1.000 hits, 2 salg = 1.000 kroner per salg
Google alm. søgning: 150 hits, 12 salg = 0 kroner per salg
Degulesider.dk: 15 hits, 4 salg = 100 kroner per salg
Dba.dk: 400 hits, 2 salg = 200 kroner per salg

Kan du se, hvordan regnestykke nummer to, giver grund til at overveje fordelingen af annoncekronerne? :) Jeg synes det er meget relevant at måle på, hvilke kilder der giver flest salg og ikke kun hits. På ønskeseddel kan jeg se præcis hvor trafik kommer fra, hvor mange der opretter en bruger per kilde og også omregnet til procent. På den måde, kan jeg f.eks. se at min signatur her på Amino ikke kun skaber enkelte besøgende, men også brugere = "salg" for mit vekommende.


Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Ahh så er jeg med, tak for din rigtige gode forklaring

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth



Hvis du får brug for lidt sparring på dine tekster, og måske især
hvordan de kan gøres kortere/mere præcise, er du velkommen til at smide
mig en mail. Jeg kan også hjælpe med korrektur - der er nogle formelle
fejl på citychallenge.dk, og selv om de måske ikke gør forskellen
mellem salg/ikke-salg, er de heller ikke gavnlige for helhedsindtrykket.



Med venlig hilsen



Thomas Iversen


Side 2 ud af 2 (15 indlæg)