Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spændende tal: så meget koster ét salg

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter at have skimmet Martins "E-pusher"-bog, foretog jeg en hårrejsende udregning på vores teambuilding / aktivitetsdag, CityChallenge !

Tanken med websitet er at få de besøgende gjort så interesserede i CityChallenge, at de bestiller et tilbud, så kunderne "melder sig selv" og vi undgå opsøgende salg (som har vist sig at give utrolig lavt udbytte).

Vi reklamerer kun via Google Adwords og jeg har (vha. Martins betragtning omkring konverting af besøgende => kunder) regnet mig frem til følgende:

0.8% af de besøgende bestiller et tilbud.
5.7% af tilbudene ender med en ordre.

Konklusioner på gennemsnitstal for 2006: 
1. Udgiften til Google er ca. en krone at få en besøgende på sitet   
2. Der skal 125 besøgende til at vi får lov at give et tilbud
3. Der skal gives 18 tilbud for at vi får et salg
4. Udgiften til Google er i snit 146 kr. for at give et tilbud
5. Udgiften til Google er i snit 2.514 kr. at få et salg
6. Udgiften til Google er i snit 13 øre for hver gang vi har solgt for en krone

Jeg synes blot at jeg ville dele tallene med jer fordi det er spændende at se så detaljeret på sine tal - skulle der være nogle af jer, der vil give mig nogle gode råd til hvordan jeg forøger antallet af besøgende, der ønsker et tilbud, vil jeg tage mod det med "kyshånd" :)

Gymnastikken må jo være at få flere af de besøgende til at afgive et tilbud, da dette vil sænke udgiften pr. tjent kroner, ikke? Eller??

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:28
Hej Kenneth

Jeg ville starte med at forenkle forsiden lidt. Der er virkelig mange menuer, links og informationer... Meget forvirende..

Sæt en stor fed BESTIL TILBUD knap på forsiden og evt. også bestillingsformularen. Se evt. www.canvascms.dk 

Er ret sikker på at det vil give jeg flere kontakter..

Med venlig hilsen

Charly Tyllesen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:45
Hej Kenneth

Til websitet:
Et rigtig godt sted at starte er altid omkring checkout processen, her ved jer er det: bestilling af Tilbud/materiale.

Prøv altid at korte antallet af formularer som skal udfyldes, ned til et minimum eller i det mindst få det til at se ud som om der kun er få formularer/felter der skal udfyldes, fx hvor man vælger hvordan man vil modtage materialet her kunne nemt bruges en dropdown menu istedet, så lægger du 3 felter sammen i ét, hvilket afhjælper overskueligheden, jeg syntes i har en del felter og information i selve formular området, som fx det tilbud det fylder og fjerner fokus fra selve udfyldelsen af formularen, og i skal overveje om i kan fjerne nogle ting, uden at det koster, men måske istedet forøger jeres konverteringsrate. ALTSÅ DET SKAL VÆRE SÅ NEMT SOM MULIGT!

Har du evt. målinger på hvormange der sender formularen/godkendelses email(læg mærke til det er en lang og besværligt tekst på en action knap og ikke ligefrem giver et indtryk af en nem og ligetil process, hvis man skal have et hurtigt tilbud), men aldrig får godkendt den email? Jeg kan ikke se hvorfor i har dette med den godkendelses email, det er endnu en forhindring folk skal over. Måske har i haft problemer med udfyldte formularer som ikke var reelle tilbud, men hvad så, hvis det er nogle få stykker så gør det da ikke noget. Jeg ved godt at det letter jeres administration, men det kan også være her i taber en del salg.

Test, mål, test, mål til i har den bedste konverteringsrate. Tag evt. fat i nogle potentielle kunder, og lav en "tænk højt brugervenlighedstest" hvor i sidder på sidelinien og ser en person gå igennem jeres website, og lede efter nogle ting eller udføre "actions" som i har bedt personen gøre, han/hun går så igennem de opstillede opgaver mens han siger højt hvad han gør, i må udner alle omstændigheder ikke hjælpe! Ved denne process kan i hurtigt finde ud af hvor og hvad der kan være af problemer på jeres site, som andre ikke kan se. I må forestille jer at i kigge på jeres eget website hver eneste dag, og for jer er strukturen og navigationen på sitet logisk, men for en nytilkommen og en i jeres målgruppe som måske ikke er SUPER god til internet, så kan der være nogle problemmer som skal tænkes igennem. 

Google Adwords:
Nu ved jeg ikke hvormange annoncer i har, men som regel er det ikke nok. I kunne lave en annonce for hver af ordene Teambuilding, Citychallenge, firmaudflugt, firmatur osv som kan relatere til jeres firma. Sørg for at disse annoncer ikke bare sender folk til jeres forside, men evt lander direkte på en side på jeres site, som omhandler netop det emne de har søgt efter på google. Hvis i selv opretter jeres annoncer og styrer jeres adwords, så opret fx 5 forskellige annonce tekster til hver annoncekampagne. Disse annonce tekster kører ligelidt fordelt på google og ud fra det kan i finde ud af hvilken annonce der giver bedst klikrate og køre videre med denne.

Ved at forøge jeres klikrate/CTR på denne måde vil i formentligt også komme til at rangere højere i resultaterne til den samme pris, eller endog måske lavere pris.

Men som sagt det er ekstremt vigtigt at i ikke bare har én annonce, men istedet tester nogle forskellige, dette kan give ekstremt meget. 

Hele vejen gennem de ovenstående processer, kan de være i tænker, ej det kan sgu ikke give så meget, men istedet skal  i teste det, måske finder i den hellig gral, og det kan være en meget lille ting der skal til for at ændre jeres konverteringsrate med faktor 5 måske 10 i positiv retning ;-)

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:00
Spændende. Det ser da umiddelbart godt ud, selvom en de 0,8 % ikke lyder af meget og de ~2.500 kr. er en pæn slat at betale for et salg.

Jeg ville uden tvivl fokusere på at forbedre konverteringen "onsite". Det næste skridt ville være søgemaskineoptimering (som der dog skal tages meget højde for i det forudgående arbejde). Kan siden (design/opbygning) gøres mere indbydende, kan brugen gøres mere intuitiv (usability) og kan teksterne gøres mere fængende?

Mit første håndsindtryk af siden: Der er utrolig meget information, som er tæt pakket sammen. Mere luft og en bedre inddeling af emnerne ville ikke skade. Jeg er enig med Charly i, at al den information og de mange links virker forvirrende. Ditto gælder for skrifttyperne, farverne og skriftstørrelserne.

Jeg kan se, at du har kæmpet lidt med søgemaskineoptimering. Var det ikke en ide, at gøre noget seriøst ved det? Jeg tænker lidt, at hvis du uden problemer kan betale 2.500 kr. pr. salg, så ville en investering på 30.000, 40.000 eller 50.000 kr. til forbedring af din side og optimering af samme måske være godt givet ud (i det lange løb), hvis det resulterer i en topplacering på Google m.fl. Det er selvfølgelig en "on going" proces, men mon ikke det kan spare dig for lidt på markedsføringskontoen fremover? Fandt du nogensinde ud af, om Mambo er skyld i den manglende indeksering?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:31
Jeg har lige et spørgsmål til din udregning. Laver du en tracking af de konkrete besøgende fra Adwords frem til en afsluttet bestilling, eller har du bare taget "totalt antal bestillinger divideret med klik fra Adwords" for at finde procenttallene? Da der sandsynligvis også kommer besøgende fra andre kilder end Adwords, kan denne metode skævvride dine tal betydeligt.

Og så synes jeg også, at det er et godt arbejde, du har lavet. Du har udnyttet dine besøgsstatistikker på en aktiv måde, der skaber et godt beslutningsgrundlag, og det er et eksempel til efterfølgelse: Efter min mening er konverteringsraten og udviklingen i denne et tal, man skal kende så godt, at man kan lire den af søvne - så vigtig er den.
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 15:31
Dato: 30-10-2006 11:27:41
Forfatter: Tyllesen
Hej Kenneth

Jeg ville starte med at forenkle forsiden lidt. Der er virkelig mange menuer, links og informationer... Meget forvirende..

Sæt en stor fed BESTIL TILBUD knap på forsiden og evt. også bestillingsformularen. Se evt. www.canvascms.dk

Tak for tippet - det prøver jeg!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 15:34
Dato: 30-10-2006 11:44:55
Forfatter: Kim Sand
Hej Kenneth
Prøv altid at korte antallet af formularer som skal udfyldes, ned til et minimum
(klip)
Har du evt. målinger på hvormange der sender formularen/godkendelses email(læg mærke til det er en lang og besværligt tekst på en action knap og ikke ligefrem giver et indtryk af en nem og ligetil process, hvis man skal have et hurtigt tilbud), men aldrig får godkendt den email? Jeg kan ikke se hvorfor i har dette med den godkendelses email, det er endnu en forhindring folk skal over. Måske har i haft problemer med udfyldte formularer som ikke var reelle tilbud, men hvad så, hvis det er nogle få stykker så gør det da ikke noget. Jeg ved godt at det letter jeres administration, men det kan også være her i taber en del salg.
(klip)
Men som sagt det er ekstremt vigtigt at i ikke bare har én annonce, men istedet tester nogle forskellige, dette kan give ekstremt meget.

Jeg kan godt se at formularen er lige rigelig omfangsrig - og det med godkendelsesmailen var jeg slet ikke obs. på - det prøver jeg at kikke på!
Mht. adwords, så prøver jeg at dele den samlede kampagne op i mindre, enkelt-annoncer. Det havde jeg ikke skænket en tanke :)

Tak for din meget uddybende kommentar!!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 15:36
Dato: 30-10-2006 11:59:46
Forfatter: Lasse H. Kristiansen

Jeg kan se, at du har kæmpet lidt med søgemaskineoptimering. Var det ikke en ide, at gøre noget seriøst ved det? Jeg tænker lidt, at hvis du uden problemer kan betale 2.500 kr. pr. salg, så ville en investering på 30.000, 40.000 eller 50.000 kr. til forbedring af din side og optimering af samme måske være godt givet ud (i det lange løb), hvis det resulterer i en topplacering på Google m.fl. Det er selvfølgelig en ''on going'' proces, men mon ikke det kan spare dig for lidt på markedsføringskontoen fremover? Fandt du nogensinde ud af, om Mambo er skyld i den manglende indeksering?

Det er sådan lidt "on / off" for mig - nogle gange (2-3-4 gange årligt) giver vi sitet en ordentlig "overhaling" i forhold til eks. google. Jeg fandt ikke ud af om Mambo var skyld i dårlig placering, men sitet/produktet findes stadigvæk kun meget dårligt placeret på søgeordet "teambuilding".

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 15:38
Dato: 30-10-2006 12:31:24
Forfatter: lundsfryd

Jeg har lige et spørgsmål til din udregning. Laver du en tracking af de konkrete besøgende fra Adwords frem til en afsluttet bestilling, eller har du bare taget 'totalt antal bestillinger divideret med klik fra Adwords' for at finde procenttallene? Da der sandsynligvis også kommer besøgende fra andre kilder end Adwords, kan denne metode skævvride dine tal betydeligt.

Tallene er "totale", ja. Dvs. ud fra det totale antal besøgende, det totale salg osv.

Det er jo ikke alle besøgende, der reelt er relevante kunder - google spidere køber skisme ikke meget :) Deres besøg nedsætter derfor reelt conversionraten lidt kunstigt, men det er da bedre end det modsatte :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Dato: 30-10-2006 15:38:13
Forfatter: klp29
Det er jo ikke alle besøgende, der reelt er relevante kunder - google spidere køber skisme ikke meget :) Deres besøg nedsætter derfor reelt conversionraten lidt kunstigt, men det er da bedre end det modsatte :)

Når du ikke ser hvilke kilder dine kunder kommer fra, har du jo bare et potentielt problem. Hvem siger af én eneste af de 2.515kr/salg for ved AdWords køber noget? Måske kommer samtlige købere reelt fra Googles organiske søgning, selvom du kun får 5 hits derfra om dagen?

Prøv at grav lidt nærmere der. Du kunne jo støde på guld.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)