Jeg driver en virksomhed, hvor vi tilbyder forskellige webløsninger, som webdesign, CMShjemmesider, webshops, hosting osv. Jeg samarbejder med en russisk partner virksomhed, som jeg outsourcer en del af mine opgaver til. Det hjælper selvfølgelig at holde konkurrencedygtige priser. Min partner er bl.a. en system administration haj. Han har over 10 års erfaring med administration af både windows og Linux operative systemer. Altså findes der ingen umulige opgaver for ham i det område. De fleste system administrations opgaver kan løses på afstand. Han har nu flere kunder i Rusland, England og USA, som han yder fjern system administration til. Nu tænker vi på at tilbyde disse ydelser også her i Danmark. Hermed vil jeg være meget taknemlig, hvis I vil skrive om Jeres erfaring i den branche. Er der brug for denne service i Danmark? Hvilke system administrations opgaver efterspørges mest? Vi glæder os til at høre alle oplysninger angående dette emne.
Hvis du alligevel vælger at outsource den slags services til en ekstern virksomhed, hvorfor skulle man så ikke vælge en virksomhed i et land hvor lønnen er lavere og besparelsen tilsvarende større.
Jeg ved at der er en hel del der får sådan noget drevet af folk i Indien, Ukraine og tilsvarende steder.
Så hvis du kan konkurrere med sådanne steder og stadigvæk få det til at hænge sammen må der jo være et behov. :)