Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investerings klub?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Filmen knækker for dig.. Om du har 200.000 kr. eller 2 millioner er ligegyldigt, procenterne er de samme. Så der er ikke noget du ikke selv kan gøre, uden 9 andre, der gør det bare mere besværligt.
Det er fine eksempler du nævner, men hvad hvis du havde investeret i Enron, Pets.com, Nordisk Fjer m.fl.?

Tro mig, der er ikke noget "free meal" der. Er der en høj rente, så er der en høj risiko og længere er den ikke. Der er ikke nogen der forærer dig penge, selvom det ville være rart.

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:47
Jeg forstår jer ikke? I snakker om 1 - 2 år? jeg taler 20 - 25 år ude i fremtiden. Så hvorfor alt den snak om 10 % og mærkelige forvridninger af meget tørre facts! Sådan som jeg beskriver det ER det og det kan ikke blive anderledes. Læs denne bog og ved så tilbage : Bodo Schæfer - Vejen til rigdom og uafhængighed.

Og husk jeg taler om gennemsnit over 25 år ikke et eller to år :) det glemmer i når i skal modsige mig :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:49

Jeg er bare int. i hvordan en fordobling kan ske hurtigere hvis jeg har to kr. end hvis jeg har én.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:52
Interessant emne, jeg vil gerne lige have forklaret hvordan renters rente fordobler 2 mio hurtigere end 200.000 eller 2 kr for den sags skyld, det lærte vi nemlig ikke da jeg læste HD.

Tilsvarende har jeg lidt svært ved at tro at du kan generere et gennemsnitsafkast på 25 % over 25 år, men det er en anden sag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Dato: 29-10-2006 22:46:36
Forfatter: Mr. Aarup

Og husk jeg taler om gennemsnit over 25 år ikke et eller to år :) det glemmer i når i skal modsige mig :)

Overhovedet ikke. Når vi modsiger dig, er vi fuldstændig ligeglad med om det er 1 eller 100 år - vi vil bare gerne vide hvorfor 200.000 kroner fordobles hurtigere end 2.000.000, ved den samme rente :)

Tilmeldt 29. Oct 06
Skrevet kl. 22:59
Nu kan jeg jo ikke sidde og citere hele Bodo''s bog :)

Det jeg ville have svar på var om man kunne lave et eller andet form for selskab til at gøre dette i?

Jeg kan godt se jeg ikke komme langt her med dette. i ville kunne forstå det hvis i læste den før omtalte bog.

Men jeg skal ikke komme her og spille for smart med mine ider :)

Men den der gør som alle andre bliver også som alle andre!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:01
Dato: 29-10-2006 22:59:14 Forfatter: Mr. Aarup
Nu kan jeg jo ikke sidde og citere hele Bodo''s bog :)

Det jeg ville have svar på var om man kunne lave et eller andet form for selskab til at gøre dette i?

Jeg kan godt se jeg ikke komme langt her med dette. i ville kunne forstå det hvis i læste den før omtalte bog.

Men jeg skal ikke komme her og spille for smart med mine ider :)

Men den der gør som alle andre bliver også som alle andre!

Enten skal du læse bogen igen og forstå den, eller også tror jeg du skal bede Mr. Bodo om at få dine penge igen. Det er og bliver en gang vrøvl.

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:03
Jeg må melde pas på dine regne eksempler. Det er nok rigtige, men forudsætningerne er ude at proportioner.

Dine % satser er urealistiske. Jo det er rigtigt at markedet retter sig ind på sigt, og jo det er rigtig at man over lang sigt kan påtage sig større risiko, men det er så også det.

Du forholder dig ikke til at der følger en risiko med. Det er også et uundgåeligt faktum at konjunturerne svinger og at der også vil komme bølgedale.

Walmart og CocaCola historierne er rigtige, MEN det er også store multinationale selskaber som så et eller andet tidspunkt er startet i det bitte små.

Hvis du kan finde den slags investeringer ved at rende rundt og banke på folks døre og finde noget unikt vil jeg da ønske held og lykke med det, for det er næsten hvad du skal gøre når du nævner den slags eksempler.

Når selskaberne er noteret og opdaget kan man selvfølgelig opnå en pæn forrentning, men ikke den der ligner dine forventninger.

Du siger du vil investere i middelrisiko aktier, men forventer et højt afkast - hvordan hænger det sammen?

Tilmeldt 29. Oct 06
Skrevet kl. 23:04
og hvad angår det med at pengende fordobler sig. det er ikke det jeg mener med det. man har nok nemmer ved at får en god rente hvis man starter med 2 mill i stedet for 200k.

Så har man mere at købe en bred vifte af aktier

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 37
Fra  LifePlan Kajak & Friluftsliv Skrevet kl. 23:04
Jeg har en anden idé, -eller måske snarere en idé som kan kombineres med din idé Mr. Aarup.

Jeg er enig i, at almindelige investeringsforeninger er ret kedelige, -afkastet er for lille og adminstratorer tager sig for godt betalte.

Jeg er med i en investeringsforening, hvor vi investerer i pre-noterede aktier, hvor et såkladt advisory board godkender investerings-prospekterne for medlemmerne. Aktierne noteres efter en periode på 6-36 måneder og stiger ofter en faktor 2, 3 eller 4. Her sælger man sine puljer og geninvesterer sit provenu i nye puljer og sådan forsætter man. Portefølje og provenuer står i depot og konto i en schweizisk bank.

Endvidere er det muligt at invitere nye investorer ind på Bridge og hjælpe dem igang. Alt efter hvor mange og hvor meget der investeres for er der bonusser til dem der gør arbejdet .

Kig ind på www.mybridgeportal/106385, tryk "skip intro", klik rundt og se præsentationen.

Jeg vil gerne holde et oplæg en dag ved lejlighed hvis nogler er interesserde.

Mvh. Frederik Laursen

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)