Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fornuftigst (Slå Aps sammen med enkeltmands)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er pt. indehaver af to enkeltmandsfirmaer.

Det ene med CVR nr. og det andet med SE.

Det er sådan at fra slut ugen bliver jeg også indehaver af et APS selskab.

Hvad er mest fornuftigt på dette punkt så? at oprette mine enkeltmandsselskaber ind under APS, eller blot køre mine enkeltmandsvirksomhedere videre via virksomhedsordningen?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08

Patrick:

Hej, jeg er pt. indehaver af to enkeltmandsfirmaer.

Det ene med CVR nr. og det andet med SE.

Det er sådan at fra slut ugen bliver jeg også indehaver af et APS selskab.

Hvad er mest fornuftigt på dette punkt så? at oprette mine enkeltmandsselskaber ind under APS, eller blot køre mine enkeltmandsvirksomhedere videre via virksomhedsordningen?

Hej

Det kan der ud fra de givne oplysninger ikke gives et endeligt svar på, idet dette afhænger af aktiviteten i enkeltmandsfirmaerne, herunder ikke mindst den skattemæssige stilling her, særligt når du nævner Virksomhedsskatteordningen,

Ved en overdragelse af enkeltmandsfirmaerne vil du blive beskattet af eventuelle avancer, idet óverdragelsen sidestilles med salg af aktiverne.

Jeg vil anbefale, at du får en regnskabskyndig eller revisor ind over, som kan beregne konsekvenserne ved overdragelsen.

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 00:12

Lige pt. er der ikke kommet nogle penge ind i virksomheden, der har kun været brugt penge og afskrevet penge til opstart af virksomhederne.

Men ville dette koste noget..?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)