Hej, jeg er pt. indehaver af to enkeltmandsfirmaer. Det ene med CVR nr. og det andet med SE. Det er sådan at fra slut ugen bliver jeg også indehaver af et APS selskab. Hvad er mest fornuftigt på dette punkt så? at oprette mine enkeltmandsselskaber ind under APS, eller blot køre mine enkeltmandsvirksomhedere videre via virksomhedsordningen?
|
Patrick:Hej, jeg er pt. indehaver af to enkeltmandsfirmaer.
Det ene med CVR nr. og det andet med SE.
Det er sådan at fra slut ugen bliver jeg også indehaver af et APS selskab.
Hvad er mest fornuftigt på dette punkt så? at oprette mine enkeltmandsselskaber ind under APS, eller blot køre mine enkeltmandsvirksomhedere videre via virksomhedsordningen?
Hej
Det kan der ud fra de givne oplysninger ikke gives et endeligt svar på, idet dette afhænger af aktiviteten i enkeltmandsfirmaerne, herunder ikke mindst den skattemæssige stilling her, særligt når du nævner Virksomhedsskatteordningen,
Ved en overdragelse af enkeltmandsfirmaerne vil du blive beskattet af eventuelle avancer, idet óverdragelsen sidestilles med salg af aktiverne.
Jeg vil anbefale, at du får en regnskabskyndig eller revisor ind over, som kan beregne konsekvenserne ved overdragelsen.
Med venlig hilsen