Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på salg af e-vare til England

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået en ordre på min e-bog, E-Pusher fra en dansker i England. Han har bestilt til sit firma og vil naturligvis ikke betale dansk moms. Jeg beder ham så om sit CVR nummer, så jeg kan undlade at momse ham. Nu vender han tilbage og siger at jeg ikke har brug for det og at jeg kan checke det med min revisor.
Det er da ham der er galt på den ikke?

Dbh Martin
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:17
Jo det er ham der er forkert på den. Alle virksomheder i EU, hvis de ikke ønsker at betale moms, i pågældende handels land, skal fremvise CVR.

Der burde da heller ikke være noget problem for ham at give dig, hvis han har en virksomhed.

se evt. på www.skat.dk og så søg efter: eksport til virksomheder i eu eller sådan noget i den stil.
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 19:19
og hvis ikke han oplyser det, så får han et farligt hyr med at få momsen refunderet.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:25

Tak skal i have :-)
Bare for en god ordens skyld, er der en revisor etc. der kan bekræfte det, manden står meget stærkt på sit og han sælger selv e-bøger fra England, så han burde jo være inde i det.

Dbh Martin

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:29

tak for tiltroen .. hehe.. men okay.. det kan da godt være der er en særregel for e-bøger.. men jeg tvivler...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:13
Man kan diskutere, om der er tale om elektronisk ydelse (som er noget andet end en vare)  for I så fald:
Når en elektronisk ydelse sælges til private forbrugere i EU af virksomheder
etableret i et andet EU-land, skal ydelsen pålægges moms i virksomhedens
hjemland. Er kunden i det andet EU-land en erhvervsvirksomhed, pålægges den
elektroniske ydelse derimod moms i kundens hjemland,
det såkaldte forbrugsland.
Og det er muligvis inden for de regler, din kunde finder sit grundlag for at sige, at han ikke skal oplyse sit momsnummer, selvom det ikke virker logisk.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=167193&chk=201258#pos er et sted at starte.... men mon ikke der kommer nogle flere bud i løbet af mandagen....

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:56

Anette det du skriver er faktisk præcis det samme som magle - at Martin som dansk (EU) virksomhed skal opkræve dansk moms af sin bog medmindre køber er en anden EU-virksomhed. I så fald er denne EU-virksomhed fritaget for at betale dansk moms, men skal istedet afregne momsen i virksomhedens hjemland.

"Levering af billeder, tekster og information..." hører under elektronisk leverede tjenesteydelser, som beskattes som ovenstående. Dvs. for at undgå at opkræve dansk moms skal du, Martin, bevise at din EU køber er momsregistreret - så ja få en kopi af hans VAT Certificate og tjek det på http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm

Iøvrigt må jeg indrømme, at jeg blev lidt grebet af din light-bog. Jeg havde egentlig ikke regnet med den store AHA-oplevelse og ville bare hente den for, at kunne læse den en dag ved lejlighed. Jeg endte istedet med at læse det meste og fandt flere guldkorn, som jeg ikke selv lige havde overvejet. Desuden kan jeg godt li'' din frie måde at skrive på, præcis som du gør her på amino og i dit nyhedsbrev, seriøs tekst og information krydret med små frække kommentarer og vendinger...

/Olin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:20
Hej Igen

Det viser sig nu at kunden har firma på British Virgin Island og det derfor burde være anderledes.
Jeg tror det ender med at jeg giver mig, det værste der kan ske er vel at jeg kommer til at betale nogle hundrede kroner.

Til Olin, så tusind tak for rosen, den er jeg glad for :-)

Dbh Martin

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)