Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til side for kræftramte og pårørende..

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejza..

Jeg ønsker at lave et forum for kræftramte - og deres pårørende ikke mindst... det er helt og aldeles ulønnet - jeg får heller ikke noget for det.. Jeg er selv pårørende til en kræftramt..!

Jeg har brug for hjælp til at bygge et medlemsforum, hvor de enkelte medlemmer skal kunne skrive og snakke sammen (lidt som amino), udveksle info etc.. derudover en blog, som de enkelge medlemmer skal kunne bruge, og så en malingliste, link-samlinger etc...

Hvis der er nogle der har lyst til at sponsere andet til projektet, så det kan realiseres, så hører jeg naturligvis også gerne om det..

Nogle friske ??

vh

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 18:59

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 19:05
Hej..

Helt basalt, så tror jeg aldrig det område kan dækkes fuldt og helt - nok!

En af de ting, som jeg vil forsøge, er at dække noget af det, som der pt. er problemer med at dække: http://www.cancer.dk/alt+om+kraeft/raadgivning/raadgivning+paa+nettet/index1.asp

Altså netstøttet hjælp, så at sige..

Samtidigt er der faktisk også et stort behov for hjælp "udefra" - en del patienter og pårørende har det nok lidt svært med "det stort etablerede" - som både kræftens bekæmpelse og hospitalsverdenen jo nemt bliver synonym med.. ikke at jeg overhovedet har noget negativt at sige om det iøvrigt - jeg ser det blot som et supplement.. du kan f.eks også se her, så kan du måske følge min tanke om mit forum.. http://www.scan-bc-listen.dk/index.htm

Jeg har selv min erfaring med området, gennem selv at være pårørende, og så iøvrigt mit arbejde som terapeut..

Vh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hej Peter

Det lyder som en rigtig fin idé. Jeg ved ikke lige, om jeg kan tilbyde noget, du kan bruge...

Dog kan jeg sige, at i forhold til Kræftens Bekæmpelse og lignende store kan det være rigtig godt med et mere privat forum. De store er ind imellem ikke helt så åbne overfor nye tiltag og mere alternativ behandling, som rent faktisk virker nogle gange.

Eksempelvis har jeg for nyligt hørt om nogle kræftramte kvinder, som gik sammen om at undgå mælk totalt i deres kost. De var 65, og de 62 af dem overlevede. Det er en ganske pæn procentdel, når det gælder brystkræft. Da en dansk kvinde læste om oplevelsen, kontaktede hun Kræftens Bekæmpelse for at høre, om ikke det kunne være interessant at få læst og oversat til dansk. Hun fik svaret, at sådan noget tror de ikke på...

Nej, men hvis nu det virker for nogle, er det så ikke bedre end at dø?

Der er næsten altid plads til nye fora for den slags sygdomme. Ingen har løsningen på at overleve kræft, men dialog er da et skridt i den rigtige retning...

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 20:32
Hej Bettina..

Hvem ved.. måske lidt grafik, når jeg kommer så langt, eller måske er der en (eller flere) i dit netvæk som du kunne forestille dig kunne bidrage - det kunne jo også være sådan noget med oversættelse af artikler - pr for siden (når den er en realitet) eller ?? hvem ved..

vh

Peter

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:51
Hej,

Det lyder som en spændene ide, jeg tror dog umiddelbart at det kunne være en mere spændene ide med et website for børn netop omkring kræft, således at de børn der fik det kunne lære om det gennem spil, tegneserier og en masse andet pædagogisk materiale.

Noget langt fra din oprindelige ide - men bare en tanke.

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 21:15
Hej Mikkel..

Det lyder absolut også som en meget god ide - men men, det er jo så ikke lige i et felt som jeg kender noget til .. mit engagement ligger jo primært i forhold til brystkræftramte, og ikke mindst pårørende, da jeg jo netop selv er pårørende, og kender så den del af kræftens grimme fjæs.. fra min kæreste, og fra mig selv.. og.. fra systemet...

Jeg har fsv. ikke noget at udsætte på systemet - det vil jeg overlade til andre, men jeg føler dog behovet for noget "eksternt" og et talerør der ikke nødvendigvis lige er så stort som kræftens bekæmpelse..

altså hvor man ikke nødvendigvis bliver "patientliggjort", men derimod mødt som den man nu er - her og nu - og hvor man er...

vh

Peter

PS! men ja, også en god ide ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Når man rammes af sådan en modbydelig sygdom, trænger man som oftest til at kunne få lov til at glemme, at man er syg... Så hvis man kan mødes med andre, der har forståelse for, hvad man er gået igennem – men blot dele oplevelser sammen... dét kan være guld værd!
Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 22:10
det tror jeg du har ret i, og min indfaldsvinkel er jo i høj grad også de pårørende, og når vi snakker brystkræft, ja, så er det jo manden som jeg i særdeledshed tror vi kan støtte noget med sådan et projekt..

det er jo ikke en konkurrent til kræftens bekæmpelse, derimod et supplement.. og et frit rum..!

/P

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:08
Hej Peter,

Det er absolut et nobelt formål og et ædeligt grundlag, du vil starte på. Alt ære for tanken.

Når det er sagt, er der jo en tendens til, at virksomheder oftest støtter anerkendte organisationer, simpelthen forbi PR-værdien er højest dér. Det er de færreste virksomheder, der støtter godgørende formål udelukkende på grund af formålet.

Jeg må se mig selv i samme boldgade. Vi har gennem de sidste par år støttet en lang række organisationer, men har hver gang vurderet den markedsføringsmæssige værdi vi selv får af støtten, uagtet hvor hjerteskærende projektet end er fremstillet. Det er jo som oftest - desværre - ren forretning iblandet en smule moral.

Som jeg ser det, er det et debatforum - og ikke en forening - du er i gang med at etablere. Alene den konstellation kan give "problemer", hvis virksomheder (fremfor privatpersoner) ønsker at støtte projektet. Der kan blive regnskabsmæssige vanskeligheder og en eventuelt støtte er ikke fradragsberettiget, som det er tilfældet med andre foreninger.

Jeg tror, at du bør overveje at danne en forening, få lavet vedtægter og fastsat en bestyrelse således at virksomheder der overvejer at støtte har lidt "hold i pengene". Når du så langt, vil jeg gerne melde Tropefisk som den første under fanerne med et kontant bidrag på kr. 2.000,- til at komme i gang for.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)