Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man stole på Google Webmaster tool ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
jeg føler mig lidt som et lille barn der er blevet sat uden for døren og ikke må være med ;)
jeg er i gang med at finde ud af om mit nye site er blevet indexeret.
og det lader til at det er det ikke i følge Webmaster toolet.

men hvis jeg bruger site:ngg-int.com
så har den fundet nogle sider men har stadig en masse af de gamle sider.
og den har kun nogle få af de nye..

er det en god ide at sende et dynamisk site map ind(bruger DNN den kan selv lave et over active sider) ?
hjælper dette på at den får ryttet op i de gamle sider og får de nye ind ?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:30

Hej

Ikke direkte svar på dit spørgsmål - men jeg kan ikke lade være med at advare dig: Du sidder i l... til op over begge ører med din hjemmeside! Og det ligner noget, du skal have hjælp til af en dygtig SEO'er - f.eks. Frank Madsen, Lars Bachmann eller anden.

Din forside replikeres i et hav af versioner, og de indekseres lystigt af Google. Du skal have gjort noget ved det NU - for din egen skyld.

Alt herunder er duplikater af din forside:

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:56

Hej Thomas

Tak for svaret ! hvordan kan det være et jeg havner i problemer. blodt ved at skife hjemmesiden ud ?
hvad skulle jeg ha gjordt for at undgå problemet (så jeg ved det til en anden gang) ?
er det rigtige forløb at lukke sitet helt ned så google glemmer at der har ligget et site ?
og så ligge det nye op bagefter ?

det lader til at google har prøvet at indexerer det gamle indhold og det har jeg ladet serveren svare med en 301 redirect til forside med. er dette for kert af mig ? alt var vel at den fik en 404 var det bedere ?  det kan hurtigt fixes tilbage :)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:44

Hej igen

Jeg beklager, men jeg har ikke tiden til at give dig et ordentligt svar, du kan bruge til noget. Jeg vil stærkt anbefale dig at købe dig til hjælp hos en ordentlig udbyder (jeg vil gerne, men jeg har ikke plads før til maj, og så længe kan du ikke vente). Tag fat i f.eks. Lars Bachmann eller Frank Madsen.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 17:57

Hej Thomas
tak for dit. svar , var på ingen måde ude efter at skulle ha dig til at arbejde gratis !!!

blodt ude efter at vide lidt mere om hvad og hvordan .

dublicate content kan det næppe være da alt tekst er ny i forhold til det gamle site, men ja de skal ryttes op. der er lavet 301 redirect på alt.

men hvad angår alt der ligger med www2.ngg-int/dotnetnuke
så bliver de redirektet ind med 301 til den korekte side den er flyttet til,

hvad kan der mere gøres er nok det jeg skal købe mig til hjælp til.....

men ting der ligger med 301 bliver vel ikke dublikate content før google kommer forbi dem igen ? eller.... ellers vil alle sider der flytter blive gjort til dublicate content med det samme , og det lyder upraktisk.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:00

Hej

Jeg er helt med på, det ikke var, hvad du mente. Det er ret omfattende problemer, du har, og det ER altså duplicate content. Tro mig ;-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:11

Hej Jacob

Til at starte med, så ser det ud til at dit website og dit website's CMS, svarer med samme indhold på flere forskellige URL-adresser.

Dvs. at fx din forside indhold kan tilgås på: http://www.ngg-int.com/ og på http://www.ngg-int.com/Forside/tabid/40/language/da-DK/Default.aspx

I google's øjne er det 2 forskellige fysiske sider, men med præcis samme indhold - derved duplicate content.
Det skal løses ved at man KUN kan se indholdet på hver enkelt side via én unik url, og ikke flere url's til samme indhold.

Derudover skal der sikkert laves noget 301-redirects og andet for at rydde op i det eksisterende, du skal som Thomas nævner nok have en kyndig SEO gut til at hjælpe dig :)

Håber det gjorde dig lidt klogere.

Mvh.

Lars 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:17

og hej igen.

Efter et hurtigt tjek på et par af de "gamle" sider du havde, så kan jeg se at de slet ikke 301-redirecter til dit nye site. De er lavet med 302-redirects (dem jeg testede ihvertfald). Så det skal nok laves om, fordi 302 betyder det kun er Midlertidig flyttet, og ikke permanent....

Du kan checke de sider på din hjemmeside der burde redirecte med dette tool: http://www.seoconsultants.com/tools/headers.asp

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:52

hey tak for jeres indput

at siderne kan tilgås på forskællige urls, ligger vist uden for hvad CMS systemet kan ændres til at gøre, om ikke hvad jeg ved, Siden kører på en DotNetNuke platform... men undersøger om man kan ændre den så forsiden altid er /

jeg havde lavet et omfattende 301 redirect script. men fanft ud af at ham der havde lavet den tidliger side havde lavet alt så det referede til default filen hvilket kort betyder at alle kald kan laves ved skrive querytags i url lige efter /

for at jeg kan fange disse skal jeg ligge 301 ind i selve CMS systemets Default.aspx fil...... er i gang med at teste om det kan lade sig gøre.....

og ja jeg skal nok ha lidt hjælp, er rimelig kyndig ud i opsætning og kode men er rimelig grøn i SEO !
er der nogen der vil byde ind på opgaven ;) (ved godt det er utopi, men kom med et bud aligevel)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:10

Hej Jacob

Hvis dit CMS ikke kan stoppe for at siderne tilgås på flere forskellige url's/querytrings, så skal du nok se på muligheden for at UrlRewrite det istedet. Ellers bliver det et fuldstændig uoverkommeligt og sindssygt 301-redirecting du ryger ud i.
Google vil helt sikkert også være meget mere glad for en UrlRewrite løsning, da det således "ser ud" som om at du kun responderer den pågældende side fra én URL.

Jeg er ret sikker på du kan få et plugin til DotNetNuke til dette, og om ikke andet, så kan du ihvertfald få et .NET modul der hjælper med dette, eller alternativt og den mere kedeligt, så kan det løse på IIS/ISAPI niveau.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)