Lad os sige en person får en opgave af os som freelancer, og han udføre opgaven med pirat software og bliver knaldet, hvis ansvar er det ? Vi tjener jo penge på at han sidder og løser opgaven ved hjælp at pirat software. Jeg har selvfølgleig tænkt på at udfærde en kotrakt hvor begge partner skriver under på at vi ikke tager ansvar for hvordan han løser opgaven. Men er det nok ? Det kunne feks også være billedemateriale han bruger som tilhører en anden, eller hvad ved jeg :-) |
Hvordan står man juridisk ved anvendelse af pirat software
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Men hvis det f.eks. er en medarbejder i virksomheden der har installeret piratsoftware, så er det virksomhedens ansvar. Det var den korte version. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Der er en utrolig god jurist aktiv på www.startfirma.dk (undskyld Thorborg), prøv evt. at spørge derinde. |
|
Kære MK, Som det fremgår af nedenstående beskæftiger jeg mig med erhvervsjuridisk rådgivning i det daglige og såfremt du måtte have spørgsmål, som du ønsker besvaret er du velkommen til at skrive. Med henblik på iagttagelse af immaterielle rettigheder bør man undersøge sagen grundigt inden man anvender billeder, software o. lign, som er ophavsretligt beskyttet. Netop nu er der enorm fokus på piratkopiering, og uberretiget anvendelse af beskyttede produkter kan komme til at koste en nystartet virksomhed dyrt i sidste ende. /Soke |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)