Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står man juridisk ved anvendelse af pirat software

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man ligge et hvert ansvar fra en virksomhed i forhold til sine freelance ansatte.

Lad os sige en person får en opgave af os som freelancer, og han udføre opgaven med pirat software og bliver knaldet, hvis ansvar er det ?

Vi tjener jo penge på at han sidder og løser opgaven ved hjælp at pirat software.

Jeg har selvfølgleig tænkt på at udfærde en kotrakt hvor begge partner skriver under på at vi ikke tager ansvar for hvordan han løser opgaven. Men er det nok ?

Det kunne feks også være billedemateriale han bruger som tilhører en anden, eller hvad ved jeg :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:40
Så længe han ikke er ansat er det ikke dit ansvar hvad han bruger af software til at løse opgaven.

Men hvis det f.eks. er en medarbejder i virksomheden der har installeret piratsoftware, så er det virksomhedens ansvar.

Det var den korte version.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 15:29
Dejligt at hører, så er det problem løst
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvad angår software er jeg enig med Anders. Jeg kunne dog godt forestille mig, at det med krænkelse af tredjemandsrettigheder i forbindelse med brug af billede, var mere kompliceret. Det er jo trodsalt dig der offentliggøre dem, selvom han fremskaffer dem. Et forslag kunne være at skrive det meget klart, i kontrakten med freelanceren at al ansvar for billederne kan føres tilbage til ham... ved dog ikke om det er godt nok juridisk.
Der er en utrolig god jurist aktivwww.startfirma.dk (undskyld Thorborg), prøv evt. at spørge derinde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 21:21
Ja det klart det ikke kun pirat softwaren som skal nedskrives. Vil prøve startfirma på et senere tidspunkt, det var bare lige for at få en fornemmelse af hvor man skod og hvad man evt kunne gøre.
Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:52
Kære MK,

Som det fremgår af nedenstående beskæftiger jeg mig med erhvervsjuridisk rådgivning i det daglige og såfremt du måtte have spørgsmål, som du ønsker besvaret er du velkommen til at skrive. Med henblik på iagttagelse af immaterielle rettigheder bør man undersøge sagen grundigt inden man anvender billeder, software o. lign, som er ophavsretligt beskyttet. Netop nu er der enorm fokus på piratkopiering, og uberretiget anvendelse af beskyttede produkter kan komme til at koste en nystartet virksomhed dyrt i sidste ende.

/Soke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)