Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler akut hjælp til afgangsspeciale om affiliate netværks opbygning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg mangler hjælp til mit speciale omkring online marketing og herunder specielt affiliate netværk. Jeg er låst lidt fast på disse spørgsmål:

Spg. 1: Hvordan kan affiliate netværk registrere når en affiliate har lavet et salg eller lead? Jeg har hørt at man sætter en kode på thank you siden efter købet er udført. Er det korrekt eller/og er der andre muligheder?

Spg. 2: Hvilken software bruger affiliate netværk? Er det færdiglavet softvare der købes eller er det custom made programmering? Er der nogen der kender nogle affiliate netværk software programmer?

Spg. 3: Laves der en aftale med f.eks. PBS om tracking af salg og leads?

Hvis du ligger inde med viden omkring det tekniske ved at køre et affiliate netværk må i meget gerne komme med den her eller på PM.

Jeg håber meget i kan hjælpe og takker på forhånd.

John

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 00:51
Hej John. Ligger på min iPhone efter at have hørt et genialt afsnit af Thorborgs talkshow. Jeg kan svare på alle dine spørgsmål og lidt til. Kan ikke skrive dem nu, men i morgen tidlig. Mobil: 27241432 , sm@onlinefactory.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:55

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Skrevet kl. 12:22

Hej Simon

Det lyder rigtig godt, venter spændt på dit svar Smile

Jeg har kontaktet Tradedoubler og de vil desværre ikke medvirke Sad

Takker for jeres svar

John

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 13:50

Hej John,

Så har jeg tid, efter at have spildt et par timer i skolen, og brugt fået stukket et papir-ark i hånden samt spillet fodbold i 7 minutter. Det kunne jeg have klaret i aften på en halv time og fået det dobbelte ud af.
Nå, men sådan fungere den danske folkeskole åbenbart.

Jeg kunne ikke finde en mail på dig, selvom jeg søgte lidt omkring dig. 

zoope:

Spg. 1: Hvordan kan affiliate netværk registrere når en affiliate har lavet et salg eller lead? Jeg har hørt at man sætter en kode på thank you siden efter købet er udført. Er det korrekt eller/og er der andre muligheder?

Der findes en del afregnings metoder på aftaler, men du tager udgangspunkt i CPA.

Et lead bliver lavet når en ønsket handling åbnes. Det kan eksempel være når folk har tilmeldt sig butikkens nyhedsbrev.

Et salg bliver registeret når butikken har fået kunden ind, og kunden har betalt. Efter en bestilt ordre ryger man typisk ind - som du også nævner - på en "Thank you for the order" side. Der ligger der somregel en pixel om register det.

zoope:

Spg. 2: Hvilken software bruger affiliate netværk? Er det færdiglavet softvare der købes eller er det custom made programmering? Er der nogen der kender nogle affiliate netværk software programmer?

Der er så vidt jeg ved ikke noget software man kan købe licens til, alle affiliate netværk jeg kender har fået udviklet deres eget. Tit i udlandet (indien).
IQ medier's software blev lavet fra bunden i Indien, og er det bedste og hurtigste software jeg har set. 

zoope:

Nej. PBS er ikke inden over affiliate marketing overhovedet.
Og husk der er stor forskel på det danske og amerikanske affiliate marketing.

Nu ved jeg ikke i hvilken forbindelse du skal skrive dette, men der er for tiden en indbyrdes krig i mellem de danske affiliate netværk, retsager etc. Dem kunne du jo dække, hvis du finder det passende.
Jeg håber det hjalp, og skriv endelig hvis du vil vide mere.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Skrevet kl. 18:02

Hej Simon

Tak for dine svar Smile

Det med PBS er fordi jeg har hørt at thank you pages leveres af PBS, men det kan være en fejl.

Ja de fleste for lavet software i 3 verdenslande til billige penge.

Håber ikke jeg bliver for personlig, men har du arbejdet for et affiliate netværk?

Kunne måske være interesseret i at snakke mere med dig, hvis du har insiderviden om hvordan denne verden fungerer.

Jo et spørgsmål til:

Jeg ved at de fleste kampagner kommer fra hovedleverandører som OMD i KBH, kender du andre af disse leverandører?

Takker på forhånd

John

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:12

Når du forsøger at lave en betalings transaktion, kan betalingsgatewayen typisk sættes op til at udføre nogle forskellige handlinger alt efter om transaktionene lykkedes eller ej, og endda melde evt. fejl tilbage.Men det har som sådan intet direkte med affiliate marketing at gøre :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:16

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 18:32

zoope:

Håber ikke jeg bliver for personlig, men har du arbejdet for et affiliate netværk?

Kunne måske være interesseret i at snakke mere med dig, hvis du har insiderviden om hvordan denne verden fungerer.

Jo et spørgsmål til:

Jeg ved at de fleste kampagner kommer fra hovedleverandører som OMD i KBH, kender du andre af disse leverandører?

Hej John,

Jeg har ikke været lønmodtager, men har arbejdet rigtig tæt med nogen af de største danske affiliate netværk, og kender en del til det der ligger bag. Du er velkommen til at fyre spørgsmål af, vil glæde mig hvis jeg kunne hjælpe dig.

Jeg er næsten sikker på jeg kender alle hovedleverandørerne i Danmark, og resten er direkte kunder. 
Så ja, jeg ved da lidt om det Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

Hej John

Du har allerede fået nogle svar, men her kommer lidt fra mig også:

De har en stump kode liggene på annoncørens side som giver besked om beløb og hvem der har sent kunden.

Jeg vil tro at de fleste af de store netværk har udviklet det selv, nogle er meget innovative - De førene i Europa for mig er affiliatewindow. Men man kan også købe færdig udviklet systemer, vil tro at Mikkelsen Media bruger sådan et da deres system er på Engelsk - Ville ikke give mening at få et system udviklet og så lavet det på et andet sprog end det der bruges på ens hoved marked

PBS er ikke med inden over affiliate marketing

Jeg har skevet noget om affiliate marketing på min side, den er delt ind i affiliate forum, affiliate wiki og affiliate blog

I wiki'en kan du finde nogle links til færdiglavet software og i bloggen finder du links til de Danske netværk jeg kender til.

Du kunne jo ringe til lidt flere af dem og se om der ikke er et par stykker som gerne vil hjælpe dig med nogle spørgsmål.

Ellers vil jeg forslog at du ringer til nogle de de netværk der er i England - buy.at, affiliatewindow og affiliatefuture - Det kunne være at de er mere behjælpelige end i Danmark.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)