Der er selskaber der lavede det i DK, men jeg mener forbrugerombudsmanden stoppede nogle for nogle år siden - eller også er de bare ikke så synlige. www.lavestebud.dk - der beatler du for at se om du kan komme med det laveste unikke bud.
Der kører nogle andre med aggresiv markedsføring, hvor du betaler nogle kr. for hvert bud - de kører som auktion, men er fuldstændig uigennemskuelige - da du aldrig kan vide om du byder mod maskinen eller rigtige medlemmer.De tjener selvfølgelig ikke deres penge på de solgte varer, men på at sælge "bud" og med en god aftale med leverandøren er der jo ingen lagerbinding eller store udgifter til lokaler etc.
Men gråt er det og det burde ikke være lovligt heller ikke markedsføringsmæssigt.
Der kører nogle andre med aggresiv markedsføring, hvor du betaler nogle kr. for hvert bud - de kører som auktion, men er fuldstændig uigennemskuelige - da du aldrig kan vide om du byder mod maskinen eller rigtige medlemmer.De tjener selvfølgelig ikke deres penge på de solgte varer, men på at sælge "bud" og med en god aftale med leverandøren er der jo ingen lagerbinding eller store udgifter til lokaler etc.
Men gråt er det og det burde ikke være lovligt heller ikke markedsføringsmæssigt.
Kan ik se hvorfor det er mere ulovligt end andre auktioner eller Lotto...
Hvis bare betingelserne fremgår tydeligt, så må det være folks eget ansvar at vurdere, om det er noget de vil deltage i eller ej...
Okay, jeg gik ind til "lavestebud.dk" med hovedet koldt, 200,- på lommen, og satsede taktisk på en MacBook. Systemet opdaterer ikke sige selv, det skal man gøre manuelt. Min auktionside viste til sidste sekund at jeg havde alle tallene fra 14 til 20 - og havde vundet. Da de havde opgjort det, konkluderede de, at jeg ikke havde vundet! Man har ikke en chance for at spille taktisk ,og at vinde i det system er rent held. Overraskende nok viste statistikken bagefter, at alle tal end til 21kr. var budt af folk 3-4 gange... fatter ikke deres it-system... men da lavestebud.dk åbentbart er ulovligt i DK, kan jeg vel ikke gøre andet end at advare på det kraftigste mod dem?
Hvordan sikrer man sig at præmien nogensinde bliver givet til en reel spiller. Da man selv indsamler de unikke bud er det jo nemt at få en kompan til at byde de kr. 2,56 som laveste unikke og ellers beholde den præmie man havde udlovet. Mere skal der aldrig til og spillerne har ingen mulighed for at kontrollere.