Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eget domæne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, jeg skal bruge lidt hjælp. 

jeg har en gratis hjemmeside på shoppinnet, men jeg vil have lavet mit eget domæne

det de skriver :  for at tilknytte et ekstra domænenavn, skal du få dem du har købt domænet hos, til at lave en DNS pegning til: 

IP: 66.197.202.190

Både "www.DitDomæne.dk" og "Ditdomæne.dk" skal pege på IP adressen.
Kontakt derefter vores support, der efterfølgende vil oprette det i din butik. 

men jeg er helt ny inden for det, så forstår slet ikke hvordan jeg skal få tilknyttet min hjemmeside mit eget domæne, og hvor skal jeg købe et domæne? 

tak på forhånd :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26

Ja det er ikke altid nemt af forstå hvad det betyder men

et domaine kan du købe hos gratisdns. dk som osse kan dns pegninge over på den ipadresse

det betyder .

lige som jeg har et cpr nr . og du har et . så skal jeg da ikke sige dit cpr nr hvis jeg skal snakke med dig . det er for dumt og ikke nemt af huske alle de tal . derfor bruger vi navne . lige som doaminer

dns oversetter "domainet" navnet til en ip adresse.

hvis du køber via gratisdns.dk er dns pegning gratis. og kan godt hjælpe dig med det

du kan kontakte mig på peter@silverarm.dk så skal jeg nok hjælpe dig med af få sat dns pegning op

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 12:28
Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:35

jesperFG:

du kan evt. gå ind på one.com og købe det der - de er billige og du kan finde deres guide til dns-pegning her: http://www.one.com/da/support/guide/advanced/dns :)

held og lykke
jesper

Vil nu godt nok mene, at det bliver noget billigere hos GratisDNS, når man kun skal have domænenavnet.  One.com tager 112,50 i oprettelse, 75 kr for domænet inkl. 1 års afgift og min. 11,25 pr. måned.  Hos GratisDNS giver du 89 for domænenavnet inkl. første års afgift, og ingen løbende omkostninger ud over den årlige domæneafgift til DK-Hostmaster på 45 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

jesperFG 

one.com

jeg mener kun af de tillader pegning af subdomainer. og ikke hele domainet.

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:39

jeg har sendt dig en mail. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)