Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor i forb. med privatboligen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at LEJE en bolig på landet. Det drejer sig om et større hus i 2 etager. Husnummeret består af en "a" og "b" adresse. Privatboligen i underetagen har indgang fortil. Kontoretagen ovenpå har indgang i siden af huset. Herfra kommer man direkte ind til en trappe, der fører ovenpå. Kontoretagen består af toilet, køkken, mødelokale og 2 kontorer. Etagen er u-indrettet p.t. dvs. der er ikke sende, møbler eller andet. Etagen tænkes indrettet med skriveborde, PC'ere og mødeborde. Udlejer vil udfærdige separat lejekontrakt + forbrug for overetagen. Jeg arbejder bla. med rekruttering af medarbejdere og har brug for lokaler hvor man kan sidde uforstyrret og gennemføre en ansættelsessamtale ligesom jeg får kundebesøg indimellem. Vil ovenstående kunne række til at overbevise SKAT om at jeg kan fratrække lejeudgiften til overetagen ? (ca. 4000,- kr/måned). Det skal understreges at underetagen er tilstrækkelig stor til at dække alle behov for en privatbolig. Jeg har ikke brug for at inddrage overetagen til andet end kontor.

På forhånd tak.

Fra Glücksburg
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:02

Godaften,

Du har bestemt en rigtig god sag på hånden, og jeg kan ikke se problemer med din sag. "SKAT" kan på ingen måde brokke sig over lejeudgiften.

Jeg sidder selv som selvstændig, dog i Tyskland, og jeg har ikke så god en opdeling mellem mine private rum og mine kontor rum. Dette har aldrig voldt mig problemer, og da du ligefrem har seperat indgang til kontordelen, er der ingen diskussion.

Held og lykke, MVH Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Rahbek Consulting:

Jeg overvejer at LEJE en bolig på landet. Det drejer sig om et større hus i 2 etager. Husnummeret består af en "a" og "b" adresse. Privatboligen i underetagen har indgang fortil. Kontoretagen ovenpå har indgang i siden af huset. Herfra kommer man direkte ind til en trappe, der fører ovenpå. Kontoretagen består af toilet, køkken, mødelokale og 2 kontorer. Etagen er u-indrettet p.t. dvs. der er ikke sende, møbler eller andet. Etagen tænkes indrettet med skriveborde, PC'ere og mødeborde. Udlejer vil udfærdige separat lejekontrakt + forbrug for overetagen. Jeg arbejder bla. med rekruttering af medarbejdere og har brug for lokaler hvor man kan sidde uforstyrret og gennemføre en ansættelsessamtale ligesom jeg får kundebesøg indimellem. Vil ovenstående kunne række til at overbevise SKAT om at jeg kan fratrække lejeudgiften til overetagen ? (ca. 4000,- kr/måned). Det skal understreges at underetagen er tilstrækkelig stor til at dække alle behov for en privatbolig. Jeg har ikke brug for at inddrage overetagen til andet end kontor.

På forhånd tak.

Ja, det vil jeg mene, men for en god ordens skyld få godkendt lejemålet til erhverv hos kommunen. Big Smile

Så skulle der ikke kunne opstå problemer.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)