Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af juridisk ansvar fra I/S til APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber i kan være behjælpelig med.

Hvis man har et I/S hæfter man jo personligt, både økonomisk og juridisk for alle forhold. Men hvordan forholder det sig hvis man omdanner ens I/S til et aps senere hen. Hæfter man så stadig personlig for juridiske forhold fra dengang det var et I/S eller overtager APS dette ansvar?

MVH NIL

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:11

Som udgangspunkt hæfter deltagerne i I/S'et stadigvæk for de ting der er sket før omdannelsen.

Jeg mener også man skriver under på at man hæfter personligt for eventuelle "lig i lasten" ved omdannelsen.

Eventuelle kontrakter, kreditter osv skal naturligvis ændres til at være i ApS'et i stedet for I/S'et, om i der kan slippe for personlig hæftelse er et spørgsmål om forhandling mellem jer og jeres kreditorer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13

Anders Christensen:
Jeg mener også man skriver under på at man hæfter personligt for eventuelle "lig i lasten" ved omdannelsen.

Ja dem kan man ikke rende fra....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:16

Henrik Krogh:

Anders Christensen:

Ja dem kan man ikke rende fra....

Nej det gælder om at grave dem dybt ned - Så er chancen for at de kommer til overfladen igen senere minimale Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)