Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina ? Mp4

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg skal til at bestille nogle mp4 og udstyr til mp4 fra en hjemmeside. Tingene bliver sendt fra Kina så vil derfor spørge hvad reglerne er omkring import fra Kina ? Og om man skal betale noget for at importere ?

 

Derudover vil jeg høre hvilke lande man KAN importere fra uden problemer ?

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
der er altid import regler når det er uden for EU, er det i EU. kan du bestille alle de vare du vil, uden der skal fortoldning eller andre ting til.

 

når du importer, jeg er lidt i tvivl om du mener som privat person eller firma. men tror det er privat. så skal du have varen fortollet når den kommer til danmark, altså der skal betales moms og afgifter af varen.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg importerede for et års tid siden nogle mp3-afspillere, som dybest set hører til i samme kategori som mp4-udstyr.

Afhængig af om du som tidligere nævnt vil importere som privat, eller som firma gælder der forskellige regler. Jeg vil lige komme med en kort (eller lang) forklaring på forskellene udfra mine erfaringer.

Privat:

Hvis du som privat vil importere varerne, så er det letteste bare at få sendt varerne med almindelig post, og så sørger Post Danmark for at opkræve told, moms osv. når pakken ankommer til dig (inkl. et vanvittigt fortoldningsgebyr, men det er en anden snak - beløbet er at finde på www.post.dk eller deres kundeservice 80 20 70 30).
Bliver varerne istedet sendt med en anden transportør, så kan du risikere at skulle forbi din lokale SKAT-afdeling og lave en fortoldning af varerne, men bare rolig, du skal nok høre fra SKAT når varerne kommer ind i landet, hvis ikke du har fikset papirene på forhånd.


Firma:

Igen her slipper du ikke for fortoldning. Den letteste måde her, er at registrere din virksomhed som T1-lager og til forenklet ekspresangivelse. Hvad betyder så det? Jo, det betyder at varerne smutter lige direkte igennem toldadministrationen, således at du slipper for at vente på varerne bliver frigivet. Det betyder dog samtidigt at når du modtager varerne så skal de ligge på dit T1-lager indtil de er fortoldet. Fortoldningen sker gennem forenklet ekspresangivelse - hvilket nok nærmere skulle have heddet middelsvær ekspresangivelse, da dokumenterne kan være svære at udfylde, det kan derfor være en god ide at få din transportør til at udfylde disse papirer.
Når fortoldningen er sket, så er dine varer frigivet, og du kan således sælge dem. Husk iøvrigt når det er et 3. land så skal du også bogføre udenlandsmoms for handel med 3. lande.


De toldsatser der blev anvendt da jeg importerede, og som nok også gælder for dig er følgende, selvom eksemplerne ikke er mp4 udstyr.

- 2%: Gælder for f.eks. mp3-afspillere UDEN radio
- 12%: Gælder for f.eks. mp3-afspillere MED radio

Toldsatsen betales af varernes pris + fragt - det vil altså sige (varepris + fragt)/0,XX hvor xx er din toldsats. Til dette beløb kommer der så evt. moms oveni.

Hvis der er nogle uklarheder så er du velkommen til at kontakte mig, og dit lokale SKAT-center vil sikkert også gerne hjælpe.

Håber du blev klogere


Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Jeg glemte lige at nævne hvad forskellene på 3. lande og ikke 3. lande er.

3. lande er de lande udenfor EU-regionen, og det er typsik handel med disse lande hvor du oplever mest bøvl med at få dine varer ind i landet.

Ikke 3. lande er lande indenfor EU-regionen, og iht. varernes fri bevægelighed så bliver der ikke opkrævet moms, told ved handel med andre EU-lande. Der kan dog forekomme opkrævning af punktafgifter, men det gælder kun nogle specielle varer, som du kan se en liste over på SKAT''s hjemmeside.

HUSK!!! iøvrigt at hvis du som firma handler med et andet EU-land så få virksomheden du handler med, til at skrive dit og sælgers CVR nummerfakturaen, da du derved kan drage nytte af momsfordelene.



Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg skal importere privat.

 

De mp3 afspillere du købte, var de fra et EU land eller var de fra et ikke EU land ?

Ved du hvor meget momsen ca. vil ligge på ?

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej (:
Hvor står prisen på den side du henviste til ?
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Momsen er 25% ligesom på varer du ellers ville have købt i Danmark.

Jeg importerede i sin tid fra Sydkorea,  så det er uden for EU.

Når du skriver pris, går jeg ud fra du mener Post Danmarks (PDK) fortoldningsgebyr. Det står i PDK''s generelle prisoversigt, som du kan se på
http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Priser_2006_Pakker.pdf 
- gebyret står helt ude til højre.

Håber du blev lidt klogere :)



Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle der kender nogle gode internetsider at handle på, som sælger mp4 og andet elektronik ?
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.alibaba.com/ 
er vidst svaret på dine bønner. Der kan du finde alt mellem himmel og jord, indenfor næsten alle brancher.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)