Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med billeder i Scannet shop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Der er jo en del Aminoer der bruger Scannet som shop, og jeg vi høre om andre også har problemer med "uldne" og uskarpe billeder når shoppen selv nedskalerer det uploadede billede. Når man så klikker for stort billede, er det ok, men den lille udgave er altså ikke god. Mine billeder er i jpg.

Hvis der er nogen som har fundet en løsning til dette, vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh

Claus

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:52
Hej Claus,

jeg kender ikke Scannets shop, men det kunne lyde som om, at de blot i HTML-koden nedskalerer billedet (eftersom det er ok i stor størrelse). Det betyder, at det er browseren, der skal "formindske" billedet og det vil uundgåeligt give et dårligt resultat. Skalering af billeder kræver noget mere sofistikeret end en browser kan levere.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:01
Hej Claus

Nå, så er det ikke bare mig...  Jeg syntes at have prøvet alt muligt, men ligemeget hjælper det, men hvis det er som Per siger, så er der jo heller ikke meget at gøre ved det.. Jeg har dog set at andre shopudbydere klare dette noget bedre, så måske skulle man blot henvende sig til Scannet, -de plejer jo have en god support, -og mon ikke det snart var tid for en ny opdatering fra dem

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 09:09
Tak til jer begge.

Jeg prøver at kontakte Scannet for at høre om der er noget at gøre ift. en tilpasning af billederne, så de ikke bliver så forvrænget af den automatiske skalering. 

Majbritt: Jeg synes da dine små billeder er ganske gode. Dem jeg har eksperimenteret med, er meget værre. 

Mvh 

Claus 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:56
Hej Claus

Tak for ordene, men det er bare ikke godt nok, syntes jeg... Og nogle er ret frygtelige, specielt hvis der er mange detaljer på... ØV! Jeg syntes det er fedt at du tager kontakt til Scannet  og skriv endelig løsningen/svaret her...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 12:08
Jeg er ikke kommet frem til en decideret løsning, men fik det råd at lave et GIF-billede i stedet for et JPG.

Det giver en bedre billedekvalitet, men der er så en anden form for støj på, men alt i alt, en bedre løsning en det JPG jeg forsøgte med.

Dog er jeg nødt til at uploade det i en størrelse på ca. 145 kb for at få det rimeligt. Jeg ved ikke rigtig om det er et problem rent brugermæssigt - Det lille billede fylder kun ca. 30 kb.

Mvh

Claus

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 12:56
Hej Claus og Majbrit

For det første skal i ikke bruge gif-formatet til billeder, for gif bruger kun 256 farver og det er alt for lidt til fotografik. Gif kan derimod, med fordel, bruges til til mere simpel grafik hvor der ikke er brug for så mange farver.

jpg er billedformatet til internettet. Men prøv i stedet at gemme i 96 dpi i stedet for 72, det fylder en smule mere men kvaliteten er væsentlig bedre. Husk også at tjekke om billedet er gemt som 24 bit (rgb), for det kan hænde at de billeder du modtager fra fra en leverandør er i 32 bit (cmyk) og så fylder det væsentligt mere. eks.: 500x500 dpi i 32 bit fylder ca. 220 kb., mens 500x500 dpi i 24 bit fylder ca. 60 kb. og der er ingen synlig forskel på det billede der kommer på skærmen.

Opload ikke for store billeder 500x500 dpi er en fin størrelse og tager ikke for lang tid at åbne selv med en lidt langsom forbindelse. Der er ikke noget værre end at sidde og vente og vente på det billede der er så stor at det ikke en gang kan være på skærmen, jo een ting er værre: "klik på billedet for at se et større billede" og frem kommer et billede der er nøjagtig lige så stort som det var i forvejen! det kan få mig op af stolen. :-)

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:24
Hej Bent

Mange tak for de gode råd  Jeg vil gå igang med at teste og forbedre med det samme (øøøhhh på mandag, -min familie siger at det er weekend ).

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 14:22
Dato: 28-10-2006 13:23:57 Forfatter: Christobel
Hej Bent

Mange tak for de gode råd Jeg vil gå igang med at teste og forbedre med det samme (øøøhhh på mandag, -min familie siger at det er weekend ).

Det kender jeg alt for godt :-)

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 08:54
Hej Bent,

Også tak herfra. Jeg havde fudstændig misset dit indlæg - Beklager.

Mvh

Claus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)