Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn fra Holland - skat og Ambi?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen af jer, som har erfaringer med at være ansat af din europæisk virksomhed, mens i bor i DK? Jeg skal lave en opgave på 3-4 måneder, hvor jeg bliver aflønnet... Men hvordan er det med skatten ? Jeg skal vel betale dansk skat og ambi?

Og jeg skal vel selv sætte pengene til side, så skattefar kan få dem senere?

Hvis nogen kender nogle gode råd vedr. dette emne, så ser jeg frem til at høre fra jer. Lige en oplysning mere - jeg flytter forhåbenligt til udlandet senere i år for denne virksomhed - ændre det noget i forbindelse med denne 3-4 måneders kontrakt?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 00:01

Hej

Brian:

Er der nogen af jer, som har erfaringer med at være ansat af din europæisk virksomhed, mens i bor i DK? Jeg skal lave en opgave på 3-4 måneder, hvor jeg bliver aflønnet... Men hvordan er det med skatten ? Jeg skal vel betale dansk skat og ambi?

Og jeg skal vel selv sætte pengene til side, så skattefar kan få dem senere?

Ja, du skal betale dansk skat og am-bidrag af din indtægt. hvorvidt du selv eller virksomheden indbetaler beløbet til SKAT er i grunden underordnet, og noget som virksomheden og du selv kan aftale.

Brian:

Jeg flytter forhåbenligt til udlandet senere i år for denne virksomhed - ændre det noget i forbindelse med denne 3-4 måneders kontrakt?

Hvis jeg forstår dig ret.. så vil du efter af den 3-4 måneders kontrat er overstået måske forsætte med at arbejde for virksomheden men nu hvor du bor i udlandet og ikke i DK, korrekt forstået??

Vil det ændre på hvor du skal beskattes af indtægten fra den 3-4 måneders kontrat? Nej.

Vil du efter at være flyttet til udlandet stadig skulle betale dansk skat? Måske, det kommer an på hvor man i skattemæssig forstand kan sige at du har bopæl/hjemsted.

Hvis du er gift og din kone bliver boende i DK i jeres fælles hus, så regnes du også som havende bopæl i DK og skal dermed betale dansk skat. også selvom du egentlig bor i udlandet (hvis du også bliver beskattet i udlandet, kan dette beløb enten helt eller delvis så fratrækkes hvad du skulle betale i dansk skat. se reglerne for dobbeltbeskatningsoverenskomster)

Hvis du derimod ikke kan anses at have bopæl/hjemsted i DK skal du heller ikke betale skat i DK.

Medmindre at du har indkomster fra DK (rente indtægt m.m.) i så fald vil disse indtægter blive beskattet i DK.

Mvh.

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:04

Hvis du skal arbejde i DK hedder det umiddelbart ren dansk skat og arbejdsbidrag og ingen lempelse o.l. Skal du arbejde i udlandet men udgør opholdet under 6 måneder det samme, udover at du så kan få godtgørelse vedr kost og logi hvis du også har bolig i DK.

Ved arbejde i udlandet mere end 6 måneder vil der også ske beskatning i udlandet  og du får så lempelse i Danmark. Kan du holde dig væk fra Danmark så du ikke er here mere end 42 dage/6 måneder vil der umiddelbart ikke blive nogen dansk skat og taler vi om at du helt flytter og opgiver din bolig ophører din danske skattepligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:20

Skattekonsulenterne:

Hvis du skal arbejde i DK hedder det umiddelbart ren dansk skat og arbejdsbidrag og ingen lempelse o.l. Skal du arbejde i udlandet men udgør opholdet under 6 måneder det samme, udover at du så kan få godtgørelse vedr kost og logi hvis du også har bolig i DK.

Ved arbejde i udlandet mere end 6 måneder vil der også ske beskatning i udlandet  og du får så lempelse i Danmark. Kan du holde dig væk fra Danmark så du ikke er here mere end 42 dage/6 måneder vil der umiddelbart ikke blive nogen dansk skat og taler vi om at du helt flytter og opgiver din bolig ophører din danske skattepligt.

jeg skal lige høre om de 42dage/6 måneder - skal man bare være væk i 42 dage? Eller hvordan skal det forståes?

Hvis jeg er mere væk end de 42 dage området - hvor skal jeg så betale skatten til?

Hvis jeg selv skal stå for indbetalingen af skatten til SKAT (hvilket jeg aftaler med virksomheden) indbetaler jeg så skatten pr. måned eller pr. år?

Go lørdag til alle

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:08

Det skal forstås sådan at dine samlede ophold i DK ikke må udgøre mere end 42 dage set over en 6 måneders periode.

Du betaler skat til Holland hvis du arbejder der i mere end 6 måneder eller hvis du arbejder for en hollandsk virksomhed eller en dansk virksomhed med fast driftssted i Holland. 

Men du betaler også skat til Danmark fordi det er der hvor du bor, hvorved det bliver et lempelsesspørgsmål i DK. Normalt får du kun krone for krone lempelse (nedslag for den faktisk betalte skat i Holland) men den regel jeg beskriver giver dig mere eller mindre fuldt nedslag ved den danske skatteberegning så du ikke betaler dansk skat af den hollandske indkomst.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)