iPad'en vejer 730g (3G udgaven, Wi-fi only vejer 680g), cirka samme størrelse som en bog, bare slimer. iPad'en har desuden ikke multitasking, så du kan kun kører ét program af gangen, dvs. hvis du vil læse en e-bog, så læser du en e-bog, ingen andre programmer kan kører samtidig. :-) Men er 100% enig med dig at e-bøger stinker på computere, men tror faktisk iPad'en ville være god til det, har allerede skrevet revB version'en af iPad'en på min liste over ting jeg skal have. :-) revB = 2. version af iPad'en hvor de fleste børnesygdomme er blevet rettet. :-) |
Hehe nu var det mest feedback til iPad - som sikkert har den ultra glossy glasskærm som alt andet fra Apple
- LANGT mere behageligt at læse på papir end skærm
Du har ikke prøvet en Kindle, den bruger e-ink som er lige så behageligt at læse.. Det har iPad ikke
- Omkring 30% langsommere at læse på en skærm
Øhhh, fordel??? Hvordan kan det være en fordel at man læser 30% langsommere? Det er fordi øjnene arbejder langt hårdere når man læser på en skærm kontra en bog - typografien har også lidt at sige her.
- Bøger er mere "handy" at have med
Ja helt sikkert. Jeg elsker også at tage på ferie med 5 kg. bøger, hvad skulle jeg ellers bruge min kiropraktor og min kuffert til? ;-) God pointe, men hvor mange bøger læser du af gangen? Nu ved jeg godt at du nok rejser lidt mere end de fleste, men jeg kan jo kun se det udfra mine egne behov ;-)
- Bøger sletter man ikke og fortryder senere - man har dem i reolen (der sjældent brænder sammen eller får virus)
Du har ikke prøvet en Kindle, der bliver de backet up for life.. Point taken - har ikke noget modargument så det er lidt noget pis hehe. Jo måske! Kan du låne dine Kidle-bøger ud?
- Man bliver ikke forstyrret af alt muligt crap imens man læser - feks mail, facebook osv... Hver gang man bliver forstyrret går der ca. 5 min før hjernen er koncentreret igen!
Du har ikke prøvet en Kindle, den kan ikke andet... igen - det er en iPad jeg har i tankerne med min feedback. Kan man overhovedet få en Kindle her i dk?
- Standby- og batteri-tid er ikke noget problem for bøger ;)
Du har ikke prøvet en Kindle, den kører 14 dage på en opladning, hvis du vel at mærke bruger den hele tiden. Imponerende, men ipad har altså kun 10 timer så vidt jeg kan forstå. Hvis jeg ville læse en bog på en trekking tur så ville den ikke være meget bevendt efter de 10 timer... på "mainstream ferier" er det selvfølgelig ganske fint, men hvis man gerne vil ud og opleve nogle lidt andre ting kan den godt komme til kort.
Så kom lige ind i 2010 ik' ? :-) Det er direkte mobning det der! ;-) Du må, om nogen, vide at vi alle har forskellige behov. Ved godt det er surt når man er mr. e-bog, men kan kun sige at jeg er utrolig glad for at du har en trykt version af din bog! Ellers havde jeg formegentligt ikke købt den. Når man sidder foran en skærm hele dagen er det nu engang dejligt at være lidt gammeldags og sætte sig ned med en god (trykt) bog
Dit træk :-)