Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domainnavne.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om www.domainnavne.dk må købe domæner udelukkende for at sælge dem videre.

Jeg er blevet tilbudt et .dk domæne til kr. 29.100 ex moms hvilket lyder helt sindssygt i mine ører.

xxx

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:14

Det er der som udgangspunkt ingen under den danske lovgivning der må..
- Men det betyder ikke, at du ikke må sælge dine domæner..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 17:21

Men hvis man tydeligt er indehaver af 100 domænnavne der ikke har noget indhold så kan man vel godt sige at de er købt udelukkende til det formål. 

Jeg vil da lige prøve om jeg kan få fat i det domæne uden at skulle betale den sum for det så.

xxx

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 17:29

PJEDSTED:

Men hvis man tydeligt er indehaver af 100 domænnavne der ikke har noget indhold så kan man vel godt sige at de er købt udelukkende til det formål. 

Jeg vil da lige prøve om jeg kan få fat i det domæne uden at skulle betale den sum for det så.

Det kan da godt være du kan sige det, men det skal jo holde i retten hvis du virkelig vil have det domæne. Uden bevis kommer du ikke særligt langt, og lufter du ideen over for domæneejeren putter han jo bare en blog op, som modbeviser dine argumenter.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 17:48

Arh, det er vist ikke den Danske lovgivning Stick out tongue Det er vist DK-Hostmaster der har lavet de regler.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 19:23

Michael Grove:

Arh, det er vist ikke den Danske lovgivning Stick out tongue Det er vist DK-Hostmaster der har lavet de regler.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29237

§12

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:54

Michael Grove:

Ja, men..

Den danske love om DK domæner.. you get it..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:04

Det er da en utrolig sindsyg pris de holder sig hos domainnavne.dk.....

Du kan nemt se hvem der ejer et dk-domæne og se om det er noget på www der svarer. Hvis der ikke er så lav et firma og en forretningsplan (evt. starte med at købe det som .biz) og så gå til domæne klagenævnet og få domænenavnet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 17:08

Jep. Jeg har kontaktet Dk hostmaster og fundet ud af at domainnavne.dk har købt omkring 100 domænenavne kun til videresalg.

Nu skal de lære det på den hårde måde.

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02

PJEDSTED:
Nu skal de lære det på den hårde måde.

Det er ekstremt vigtigt, du holder hovedet koldt. Start med at lave harcopies af deres forside (domainnavne.dk) og alt du kan finde om dem.

Klagenævnet for Domænenavne lægger faktisk vægt på, hvordan man "opfører sig". At man er saglig, velbegrundet og i det hele taget holder en sober tone. Lad være at forfalde til platheder og trusler - også selvom dem i den anden ende forsøger at provokere dig.

Det, der er vigtigt, er som en anden skriver - er at du kan godtgøre, at du har en reel interesse i det domæne du vil have. At du fremlægger forretningsplan, konceptbeskrivelse og alt, som viser, at du vil udnytte værdien i domænenavnet.

Husk, at det at de i dag forsøger at sælge domænet, godt kan "ændre sig". At de simpelthen forsøger at stable noget på benene når du klager for at godtgøre, at de da så sandelig vil bruge navnet til noget reelt.

Sagt med andre ord, der er tre ting du skal skaffe: dokumentation, dokumentation og dokumentation.

Og til sidst: Klagenævnet er omfattet af forvaltningsloven. De har dermed en pligt til at vejlede dig hvis der er noget du er i tvivl om.

Held og lykke.

Vh
Lars

PS:

Den er nu lidt sjov den de skriver med, at "alle de navne vi tilbyder er registrerede på navneservere over hele verden...." Altså jeg er ikke tekniker, men jeg troede man registrerede domænet på én navneserver, og så sørgede systemet i bund og grund for selv at få sendt information rundt Smile.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)