Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af I/S selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer. Jeg har forsøgt at søge lidt på forumet, men uden held.

Jeg har siden 2006 haft en I/S virksomhed som jeg nu ønsker at lukke.

Jeg har virksomheden med 1 anden person. Vi er begge enige om at det er den rigtige vej at gå, da der simpelthen skal andre boller på suppen, og nye drømme skal prøves af.

Derfor har jeg spørgsmålet:

Hvad skal der ske med alle de ting vi har?

Varelager (beskedene forbrugsstoffer)

Men også al vores inventar og elektronik?

Vi har al til et kontor

Sofa, malerier, hævesænkeborde, kontormøbler, printere, reoler, server og meget andet.

Udover det har vi selvfølgelig hver især en bærbar, nogle digitale remedier (HD kamerae, spejlrefleks, studieudstyr) osv som vi selv ønsker at beholde.

Hvordan forholder vi os praktisk til dette? Skal vi sælge hvad der sælges kan? Og hvordan får jeg "lov" til at beholde min bærbar.

Alle tingene er under småanskaffelsesgrænsen, og vi har ikke købt nogle ting vi gerne vil beholde inden for det sidste år, her tænker jeg måske på afskrivning? Jeg ved det ikke.

Kan i svare mig ? :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I sætter en værdi på de ting I tager ud og overfører til jer selv privat og bliver beskattet af "salgssummen" (da det hele jo er straksafskrevet). De ting I kan sælge beskattes også men der kommer så også penge i kassen. De ting I ikke mener er noget værd tager I ud selv eller giver det til Frelsens hær o.l. og mindre småting glider bare over.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)