Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serverløsning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal bruge en serverløsning i det kommende firma, hvor jeg får brug for at lagrer en masse data, tag ofte backup, mindske nedetiden.

Skal man købe eller leje ? 

Ved evt. køb, hvilke firmaere kan leverer denne løsning ? og ligeledes ved leje ?

Mvh.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:14
Hej Mads,

Det er ikke så meget du skriver. Hvad skal den bruges til? Er det som exchange server du skal bruge den, eller som webserver? Er det en Windows server eller en UNIX/Linux server du skal bruge? Kan du selv sætte den op og vedligeholde den? Hvad hvis den crasher, kan du så selv få den op at køre igen?

Der er mange gode spørgsmål som skal stilles og besvares når man skal vurderer hvad der er bedst....

Prøv evt. at snakke med Sune/ActiveWebs (har profil på Amino). Han tilbyder fornuftige løsninger til fornuftige priser. Han hoster bl.a. Amino

mvh Carsten
Tilmeldt 26. Oct 06
Skrevet kl. 11:27
Den skal bruges til, at hoste hjemmesiden samt lagrer kundernes filer(tættere kan jeg ikke komme det) som omtrent fylder 3-4mb pr. stk. Som udgangspunkt, vil 100 gb være rigeligt med plads.

Om den skal kører windows eller linux, er jeg ikke så meget inde i i, hvad er bedst?

Jeg har ikke de største forudsætninger for at vedligeholde den, ved mindre jeg bliver instrueret.

Er det svært selv at stå for vedligeholdelsen m.m. ?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:35
Hej Mads

Jeg tror et eller andet sted du skal have en aftale med et firma om det man kalder managed-hosting

De står for alt faktisk, det koster ekstra men så slipper du selv for det, og det lyder ikke til du kan, no offence

Ved du hvad jeres hjemmesider er programeret i?

ASP eller PHP eller er det mere advanceret? Det har betydning for om du skal køre windows eller linux.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:00

Problemet med selv at stå for driften er, at det kan give meget lange nedetider hvis ikke man har helt styr på det, og uheldet er ude. Hvis din server crasher, og du først på det tidspunkt skal til at finde ud af hvordan det hænger sammen, så får du hurtigt en masse sure kunder som ikke kan komme ind på sitet.

Hvis ikke du har erfaring med at lege med servere, vil jeg kraftigt fraråde dig at anskaffe dig din egen server og selv stå for det - bare for at spar et par hundrede hver måned.

mvh Carsten

Tilmeldt 26. Oct 06
Skrevet kl. 12:13
Ja, du har ret Carsten, og sure kunder kan man ikke leve af...

Jeg lejer serveren, slipper for besværet og betaler lidt ekstra.

Mange tak for jeres hjælp.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:29
Jeg kan lige som en afsluttende bemærkning nævne, at selvom jeg selv synes at jeg er rimelig hjemme i servere, og selv hoster nogle stykker, så er jeg selv ved at flytte noget af det ud, og så betale mig fra driften. Ganske enkelt fordi serverdrift ikke er min kerneforretning, og at jeg kan bruge tiden bedre på noget andet

mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)