Kære AMINOer. Noget herinde der har et godt tip til, hvordan man køber domæner i de lande, der kræver virksomheds tilstedeværelse. Kender I nogle firmaer, som lever kun af at hjælpe med dette, eller ved I, om man blot kan bruge en bekendt i landet til at købe domænet for sig? Nogle gode tips eller kontakter i Skandinavien og resten af Europa herinde? |
udenlandske domæner
|
|
|
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Jeg ved ikke noget ikke deres aktuelle priser, men de har en dansker, som står for salget i Norden, ham kender jeg som en superpålidelig fyr - spørg efter Klaus Pauli. |
- webshop/grossist-projekt søger gode råd om lidt af hvert |
Hvis du skal have mange domæner fra forskellige lande kan jeg anbefale http://www.buydomains.dk deres kundeservice er dårlig, men det får du jo heller ikke så meget brug for når det kun er domæner og ikke noget webhotel du skal have hos dem, hvis du vil købe mange på en gang, kan jeg anbefale at gå ind i live chat med dem og kræve noget rabat, så får du nok 50 % rabat... det gjorde jeg :-D |
så var der lige en ting mere... Sune Der er da intet problem i at købe .de domæner er der ?? jeg har da netop lige købt et gennem dandomain, og det var der ingen problemer i !! og har ingen relationer til landet. |
Der er ikke noget direkte problem nej, men der er et krav om lokal repræsentation i form af at admin-c skal have adresse i Tyskland af juridiske årsager. Du kan evt. se DENIC''s betingelser, stykke VIII. Lige hvad angår DanDomain så registrerer de gennem danske Ascio/Speednames, og hvis du laver et whois opslag på f.eks. dandomain.de vil du kunne se dette i form af Dan Trampedach fra Ascio der står som admin-c med en tysk adresse. Det samme vil jeg skyde på gør sig gældende for det domæne du har købt gennem Dandomain, samt f.eks. hvis du slår f.eks. spamfighter.de op. Der er altså et krav om lokal repræsentation i form af admin-c, men mange registratorer tilbyder dog deres kunder at påtage sig denne rolle for dem, så også udenlandske kunder har mulighed for at købe .de-domæner. |