Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsbørs regler?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, når man kontakter en annoncør på virksomhedsbørsen og så spørger om flere oplysninger så man kan danne sig et indtryk af en mulig forretning man kunne være interesseret i at høre nærmere om, er det så ok at man skal fortælle detaljer om sig selv inden man kan få lov at se en evt webshop der er tilsalg?

I dette tilfælde skrev jeg kort om mig selv da annoncør ville vide mere om mig inden de ville fortælle om forretningen som er til salg,  bagefter har jeg ikke hørt mere fra dem, men de ved nu hvad jeg laver og hvor jeg hører til henne, men jeg ved stadig ingenting om virksomheden!

Er det en fair måde at have annonce på herinde? jeg mener, køber man hus eller bil eller andre ting, skal man da ikke fortælle om hvem man er før man kan få lov at se på et hus eller en bil? virker på mig som lidt paranoia, hvis man har noget til salg er det da med at komme ud med så mange oplysninger som muligt, måske kender jeg andre der kunne være interesseret også, men ved at kun fortælle til særlig godkendte vil jeg da mene man forpasser sin chance mange gange for at få solgt sin virksomhed.

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:46

tror jeg vil rette dette spørgsmål direkte til amino?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:18

Hej Thomas

Det er helt op til annoncøren hvad de ønsker at vide.
Det vil vi ikke blande os i.

Dbh Martin 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:43

ok, men kan man så i det mindste ikke kræve at der bliver svaret på ens mail til dem? de har jo trods alt bedt mig om at komme med flere oplysninger om mig selv som jeg har svaret på!

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:23

Hej Thomas.

Jeg kan kun give dig ret. For mig virker det også som om at det hele skal være så hemmeligt som muligt?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:02

Thomas:

Hvem skulle kontrollere det og hvordan? Den slags må folk selv klare....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:03

kan kun konkludere at jeg ikke finder virksomhedsbørsen anvendeligt, så må jeg jo kigge mig om efter bedre steder hvor det hele ikke er hemmeligt :-)

hvis jeg skulle sælge mit hus, skulle det så være med eller uden billede? skulle det være med eller uden pris? skulle det være med hemmeligt nummer? ja og hvis der er nogle der alligevel skulle finde mig ud fra min hemmelige annonce kan jeg altid sige at jeg kun vil vise dem huset hvis de skriver en fristil om dem selv, hvis jeg ser de drikker øl og ser fodbold, ja så gider jeg ikke sælge til dem :-)

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:21

Det er op til sælger og bestemme hvad han / hun vil vide og oplyse såvel, som det er op til dig som køber og bestemme hvad du vil oplyse til sælger om dig selv.

Sælger kan have sine grunde til at ville sælge til en bestemt person type med nogle bestemte kvalificationer eller ligende,for på den baggrund og sikre sig at firmaet videre føres på bedste vis,  ja der kan være mange grunde...

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:40

problemet er jo så bare at dem der er interesserede og parate til at købe, de gider ikke alt det besvær bare for at få lov til at se hvad der er til salg!

vil man sælge eller ikke sælge, det er da med at få det ud til så mange som muligt hvad der er til salg!

har på fornemmelsen at det er med vilje alt det hemmelighedskræmmeri, da det er med til at holde priserne kunstigt oppe da de fleste web forretninger er prissat alt for urealistisk højt, folk tror jo de har guld mellem hænderne bare de har en lille omsætnng på deres webshop.

hvis man havde et website katalog med web forretninger der var til salg og alt var tilgængeligt som når man køber et hus, ville det være mere overskueligt for køber, og tror også de fleste værdi antagelser falder en hel del til købers fordel men tilgengæld også på det rigtige niveau!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:07

Thomas Clausen: problemet er jo så bare at dem der er interesserede og parate til at købe, de gider ikke alt det besvær bare for at få lov til at se hvad der er til salg!

Ud fra dine indlæg kan jeg se at du ikke gør dig særligt meget i handel med virksomheder på et seriøst plan.

Det er ikke ualmindeligt for seriøse virksomhedshandler, at informationer om virksomheder ikke videregives med mindre den potentielle køber kan dokumentere en egenkapital der som minimum svarer til handelsprisen.

Det man så kan sige er, at folk der er i branchen for hvilken virksomheden tilhører, er ofte bekendt med at et salg er under opsejling.

Hvis man snakker webshops m.m. så er det et helt andet marked, og der vil værdien næppe overstige en given pris per kunde, og der værdisætter man efter hvor mange genkøb kunden har gjort i shoppen.

Så med andre ord, hvis du søger info om en virksomhed der er sat til salg til 10.000.000, så skal du ikke forvente nogen reaktion, hvis du bare skriver: Hej, jeg kunne godt tænke mig yderligere information.

Webshops og andre mindre der ikke vender tilbage på din forespørgsel, er alligevel ikke værd at købe, da deres manglende reaktion ofte afspejler den måde de har drevet virksomheden på.

De mere erfarne forretningsfolk svarer nødvendigvis heller ikke hvis de allerede er i en forhandlingssituation, men under alle omstændigheder ville det være god stil at svare tilbage.

Det tager ikke lang tid at lave en tekst til de interesserede, som man så rundsender, på den måde sorterer man også de nyhedssøgende fra, der ikke reelt har en evne eller interesse i køb.

Hvis jeg f.eks. havde en webshop som gav 1.000.000 i overskud per år, så ville jeg lave en standardtekst der understreger hvilke informationer jeg som sælger ønsker og hvilke krav jeg stiller til tilstedeværelsen af egenkapital. Der sorterer i de fleste tilfælde 90% fra og man spilder ikke sin tid.

Thomas Clausen: vil man sælge eller ikke sælge, det er da med at få det ud til så mange som muligt hvad der er til salg!

Det er sandelig ikke sikkert, det er nok det værste man kan gøre hvis man har en god forretning, det vil bare skabe rygtedannelse og for nogens vedkommende utryghed hos kunderne.

Thomas Clausen: har på fornemmelsen at det er med vilje alt det hemmelighedskræmmeri, da det er med til at holde priserne kunstigt oppe da de fleste web forretninger er prissat alt for urealistisk højt, folk tror jo de har guld mellem hænderne bare de har en lille omsætnng på deres webshop.

Aner du jo ikke det mindste om, med mindre regnskaberne er tilgængelige, resten er kun gætteri fra din side. Og for nogen gælder det at de sætter prisen på deres virksomhed så der er plads til forhandling, der er da ingen der sætter den lavere for at imødekomme købere, så er man for alvor en dårlig købmand.

Thomas Clausen: hvis man havde et website katalog med web forretninger der var til salg og alt var tilgængeligt som når man køber et hus, ville det være mere overskueligt for køber, og tror også de fleste værdi antagelser falder en hel del til købers fordel men tilgengæld også på det rigtige niveau!

De to ting kan ikke sammenlignes, fordi man vælger et hus af mange forskellige årsager, man vælger ikke en webshop fordi man får følelser til den. Webshoppen vælger man for at tjene penge, en bolig vælger man for at bo i de rammer man gerne vil bo i.

Afslutningsvis, er der jo intet der forhindrer dig i, at få lavet en webshop hos et firma, og derefter kopiere det ud i alle de brancher du vil og magter, så behøver du ikke tænke mere over det, andet end markedsføringen.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)