Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indlæg på blog, er der nogen jura?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey
Havde en "kunde" i telefonen i dag. Hun havde lavet et indlæg på min blog og blev forskrækket over at hendes indlæg blev offentliggjort så alle kunne læse den, hun troede det var en mail hun havde fået afsendt til mig. Da jeg er guldsmed lød spørgsmålet " Jeg har x gr. guld og nogle diamanter liggende, kan du lave en ring til mig osv." og da hendes navn var nævnt blev hun bange for at forbryderiske elementer i samfundet kunne søge sig frem til hende og bryde ind for at stjæle hendes guld.

Burde der være en slags "Terms of Agreement" der klikkes af inden der trykkes ok. For mig er det jo logik at et blog indlæg er offentligt men åbentbart ikke for alle.? Hun bad mig slette hendes indlæg hvilket er gjort, kom bare til at tænke på om det burde stå på bloggen, at alle indlæg var offentlige om ikke andet for at beskytte mig selv for beskyldninger for lemfældig omgang med navne og info.?

Mvh KIMSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er jeg ikke jurist, men umiddelbart mener jeg ikke, at der nogen særlige regler for indlæg på en blog udover injurier, som kan have konsekvenser.

En blog er normalt et offentligt forum, hvilket de fleste ved, men som du selv skriver, så er det måske en god idé, at have såvel en henvisning til blog'en er offentlig og måske også en, at du ikke kan indestå for, hvad andre skriver i denne blog.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)