Jeg går med tanken om at overtage en heste pension, men jeg mangler lidt info. Jeg håber der er nogle herinde der har kendskab til driften af en heste pension.
Jeg driver hestepension med min kæreste, som bierhverv.
Som udgangspunkt er det meget vanskeligt at skabe overskud i en sådan forretning, så du skal tænke dig rigtig godt om inden du går i kast hermed. For os er det en interesse, så vi lønner ikke os selv i selskabet, hvorved det lige akkurat kan balancere.
Hvis du lejer faciliteterne, er det nok vanskeligt at få det til at hænge sammen, hvis du gør det i forbindelse med erhvervelse af landbrugsejendom er det nok lidt lettere, men du vil alligevel kunne tjene mere på (og en mere sikker indtægt) ved f.eks. udlejning af driftbygninger.
De seneste par år har hestehold grundet finanskrisen haft det rigtig skidt og mange af dem der lever af heste, er gået konkurs eller i betalingsstandsning. Så tænkt dig godt om!
Hej. Har selv regnet meget på det, men det er godt nok ikke noget man bliver rig af, der er rigtig meget afbejde i det, og ikke mange penge, så et er noget man udelukkende skal gøre for interessens skyld.
Mvh Maria
Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk
Det kunne være interessant at høre lidt mere om hestepensionen, beliggenhed, ønsker mm
Jeg er Vet. sygeplejerske, ernæringsrådgiver og nu stifteren af Dyrbaredyr, ikke bare dyr men Dyr'bare dyr ;-) - som arbejder på at blive stedet for enhver dyreejer, der ønsker høj faglighed til netop deres behov.
Her taler vi dyrlæger, pensioner, trimmere, forsikringer, fagblade, kiropraktik, adfærd mm
Send mig evt. et lille skriv om Jer og stedet på kontakt@dyrbaredyr.com hvis I er interesserede i at høre mere om et spændende projekt, fra fagfolk til dyreejere ;-)