Hej Da jeg er ved at lave selve bestillings- & betalingsproceduren til min nye e-butik, kom jeg lige til at tænke på noget som måske kan give mig et problem. Ved det ikke... Hvis kunden vælger at betale med kreditkort, åbner jeg et nyt vindue som er modal. Kan det påvirke min statistik, som jeg vil køre via Google Analytics, eller måske IndexTools? Jeg vil gerne have, så jeg kan se hvor mange der når igennem processen, og hvor mange der stopper halvvejs, og hvor de stopper... Håber der er nogle som kan hjælpe... |
Statistik værktøjer og popup-vinduer
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Faldt lige over dig! Først og fremmest er jeg drøn sikker på at du ikke må / kan køre https i modal. Desuden, har du efterprøvet modal i IE7, mindes de har lukket ned for popup funktionaliteten, således der som default ikke åbnes op i pop-up, men som fuld side.. /Michael |
Hej Martin Modaldialoger er så vidt jeg husker en ren Microsoft funktionalitet, den virker ikke i Mozilla, Netscape, Safari etc. Har dog i sin tid, læst en artikel om hvordan modaldialoger, kan implementeres så det virker i alle browsere, men det ved Google meget mere om. Derudover er jeg heller ikke sikker at man ville ønske det i en betalingsproces. Den skal ikke afvige for meget fra andre, men bare være den hurtigste måde for kunden at komme af med sine penge. |
Dato: 24-10-2006 23:44:13 Forfatter: Michael Nilsson Hej Martin! Desuden, har du efterprøvet modal i IE7, mindes de har lukket ned for popup funktionaliteten, således der som default ikke åbnes op i pop-up, men som fuld side.. Hej Jeg udviklede funktionaliteten i går, og indtil videre er det kun på en Windows Vista maskine med IE7. Den med at køre via https, var jeg ikke klar over havde en risiko. Det skal jeg have afprøvet. Noget helt andet - man skal gøre sig klar til IE7 hvis man vil noget seriøst med e-handel. Hvis dit SSL certifikat ikke understøtter Extended Validation, er der risiko for at adresselinjen i IE7 bliver helt rød! Hvor i mod - hvis SSL'en understøtter Extended Validation, bliver adresselinjen grøn. Så vidt jeg ved, at det indtil videre kun VeriSign som understøtter denne teknologi. |
Hej Lundsby Jeg er ret sikker på det i dag fungerer på flere platforme... Men det skal da testes, jeg tror jeg henter Amino-hjælp til det senere, måske i dag... Jeg har ALTID selv været total modtander af et popupvindue til betaling. Det her er kun test, og for at prøve noget nyt. Det der tiltaler mig er, at brugeren ikke kan klikke på nogle links på ''parent'' siden. Brugeren kan heller ikke højreklikke på det modale vindue, og man kan ikke navigere tilbage i vinduet, hvilket er godt når det er en betaling man skal udføre. |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)