Jeg er ved at opstarte en virksomhed, og så spurgte jeg min dejlige fra til råds, og han sagde ditten og datten så villlejeg gerne lige høre jeres mening. Jeg regner med det i starten bliver et enkeltmandsfirma og hen af vejen et aps, og så skal jeg jo moms rigisteres og hvad med cvrnr?, og at jeg har noget lager hos mig selv og har kontakt til leverandører om resten. Mine spørgsmål er så!: Jeg har købt et domænede, hvor jeg gerne vil ændre design og layout på den, kan jeg trække det fra i skat? Som udgangspunt koster mit produkt 175 kr. og indkøbsprisen er inkl. moms 150 kr. (excl. moms 120 kr.) vil det så sige at jeg tjener 25 kr.?, eller skal jeg også betale moms af min 25 kr. fortjenste, så er jeg nede på 20 kr?, og derefter skal jeg som også betale b-skat på 38 procent, så ville min fortjenste være nede på 12,4 kr. pr stk. kan det virkelig være rigtigt? Og så til emballage og fragtomkostninger kan de trækkes fra?, fx jeg ville gerne have lavet min egen emballage med firma logo stk. pris 2.5 kr kan det trækkes fra eller hvad?, og så til fragtomkostninger: jeg vil gerne sende et brev eller en pakke ud til kunden det koster vel mellem 5-150 kr. kan det egentlig trækkes fra som omkostninger fra firmaet side? Bogføring og revisor kan det også trækkes fra? og evt. havde jeg tænkt mig at lånne en garge til 1500 kr. om måneden kan dette og trækkes fra? med venlig hilsen sebastian |
Hej Sebastian!
Ja..omk. domæneændring mv. kan trækkes fra i skat
Fotjeneste må være20 kr(excl. moms)
B-skat betales ikke af fortjenesten, men af resultatet i virksomheden.
Bogføring og revisor kan trækkes fra, ja....det samme kan evt. garageleje.
Peter