Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i Joomla?!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen der kan give gode råd til SEO når ens hjemmeside er lavet i Joomla? Jeg har prøvet at søgeoptimere før på min gl.side, men den var lavet i  Frontpage. Har kigget lidt på Joomlas egen side, men det bliver hurtigt meget indforstået og teknisk.. spørgsmålet er vel egentlig, hvilke forskelle der er - om det er det samme jeg kan gøre eller om der gælder særlige tricks i joomla...den nye side hedder www.psykologernepaatorvet.dk

På forhånd tak,

Patricia

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 15:47

Hej

SEO optimering i Joomla kan godt være lidt af en hovedpine hvis man ikke er helt rutineret i det. Jeg har bla. skrevet et indlæg om SEO optimering i Joomla.

Der findes komponenter der kan hjælpe en langt hen ad vejen, men så koster de som regel penge hvis de skal være i orden.

Alternativt kan du alliere dig med en der har forstand på det. Hvert fald så er det sjældent nok at bruge de features der er i Joomla standard til at optimere efter hvis du vil til tops.

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:50

Hej Patricia

Basalt set burde det ikke være nødvendigt at vide en masse om tekniske ting, men bare forstå de basale regler i SEO, så burde du kunne nå langt uanset CMS og platform. (medmindre CMS'et er helt ubrugeligt Zip it! ).

Hvis du er interesseret i at vide lidt basalt, så prøv at se på Rosenstands gratis light version af hans bog: http://www.seo-lex.dk/download-light.html
Du kan også købe den hele hvis du får blod på tanden - til ikke-tekniske folk er den absolut en uundværlig bog. Stick out tongue

Light versionen er hurtig at løbe igennem, og allerede der får du lidt basale tricks og et godt udgangspunkt for at forstå SEO'en. Så kan du altid få nogen eksperter ind over når det bliver lidt mere hardcore.

Mvh. Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Skrevet kl. 15:54

Jeg vil stadig holde på at det ikke er nok at vide en masse om SEO. Man skal også kende sit CMS system rigtig godt.

På det seneste har jeg kæmpet en del mere SEO venlige URLS. Der stod 95% af arejdet i at få Joomla til at makke ret. Hvis du allerede har været igang med lidt SEO på din gamle hjemmeside lyder det som om du er meget godt med på den front.

Hvis du vil have konkrete råd til hvordan du kommer videre i Joomla, kan jeg anbefale komponeneten sh404sef som koster 35$.

Derudover er du velkommen til at kontakte mig her eller via min blog

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:09

Hej Mikael

Det kan du nok have ret i, og måske insinuerede jeg at vedkommende havde brug for at forstå de basale ting i SEO, men måske er det allerede på plads.

Hvorom alting er, vil jeg mene det er en fordel FØRST at forstå SEO på et plan ala Rosenstands bog, og derefter beskæftige sig med sit CMS og eventuel teknik - Jeg ser alt for mange der forsøger det omvendt, og det er bare en hård kamp. 

Og så skal jeg da lige nævne, at jeg ikke ved hvor svært det er at arbejde med Joomla i forhold til SEO - måske det er et helvede og derfor nødvendigt at vide en hulens masse for bare at få styr på de helt basale ting.
Jeg har rodet med mange CMS'er i forhold til SEO, men ikke lige Joomla... Hmm 

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:16

Mange tak til begge..

Jeg har rodet noget med seo, læst og  - bilder mig i hvertfald ind - kan nogenlunde det basale. Jeg har dog ikke selv sat op i Joomla, så derfor er jeg ikke helt med på, hvordan det fungerer med de der tilkøbsmoduler..

mvh

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:18

Tja du kan gøre en del, du kan starte med at ændre indstillingerne i din joomla til positiv SEO settings, f.eks. at ændre din htaccess file afhængig om din hosting støtter apache_rewrite eller ej.

Efter det kan du påsætte html suffixs.

Jeg kan lide finde en gratis tutorial til dig, + en gratis metagenerator, som tager ord fra din tekst.

Efter det vil du dog stadig mangle global meta words og der er flere ekstensions som kan hjælpe dig yderligere.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Skrevet kl. 16:20

Jeg håber du ved hvordan man installerer komponenter generelt, for ellers er der et stykke vej igen:)

Du finder det på Joomla's egen hjemmeside under extensions. Her er skulle der gerne være et paypal link eller lignende hvor du kan købe komponenten. Derefter får du et link hvor du kan downloade det fra, og så er det ellers bare at installere det som enhver anden komponent.

Opsætningen kan du finde hjælp til på komponentens support side.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:27

Tutorial til at ændre det.
http://www.joomlaseo.net/Joomla/SEO/Joomla-1.5-Search-Engine-Friendly-URLs.html

Metagenerator
http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata/11038

Favicon, det har intet med noget at gøre, men så kan du ændre billedet oppe ved din addresse.
http://extensions.joomla.org/extensions/style-a-design/design/3343

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:35

Jeg har en hel sektion på mit Joomla website, der handler om joomla søgemaskineoptimering. Her kan du læse en masse artikler omkring joomla og seo generelt. Derudover skal du - hvis du ikke allerede har det - have "installeret" i Google analytics (jeg linker her til en kort introduktionsvideo som jeg har lavet). Analytics hjælper ikke direkte på dine rankings i søgemaskinerne, men det giver dig mulighed for at analysere dine brugeres adfærd - og det er smart.

Men som de andre siger, så skal du først have grundlæggende viden omkring SEO - dernæst kan du gå mere tekniske detaljer om hvordan man laver god SEO i Joomla CMS.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)