Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrered virksomhed for at søge STARTpakke?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at starte en virksomhed. Virksomheden kommet at laves som et A/S. Jeg har nu været i kontakt med Væksthuset og vil søge den STARTpakke med op til 20.000 kr for rådgivning mm. Den konsulent jeg har talet med siger nu at jeg må have et registreret CVR nr inden jeg kan søge.

Er der nogen der har erfaring af dette, jeg mener om det er rigtigt? På væksthusets side siger de selv at dem der kan søge startpakken er dem der ikke har registreret eller maks har haft cvr i 6 månader.

Synes det virker lidt underligt hvis jeg må registrere en enkelmandsvirksomhed kun for at søge startpakken da virksomheden skal drives som A/S.

Det er også et problem da jeg i en kortare overgang kommer at ha behov til A-kasse og der må man jo ikke hvis man ikke har tiladelse være registreret med en firmae, selv om den ikke er aktiv.

Spørgsmål nr 2 er så om det er nogen ulemper i at jeg får konen at registrere en enkelmandsvirksomhed og at vi afmelder den igen? Eller ska vi registrere enkelmandsvirksomheden og siden lade den væe inaktiv til vi er klar til at registrere vores A/S og lave en ændring?

Mvh Tompa

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)