Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tips til webshop med unika-varer

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Se mit spørgsmål nederst

___

Jeg har en fysisk retro interiør butik - se quriosa.dk - hvor jeg sælger, lamper, porcelæn, møbler etc. ALT er genbrug jeg finder op loppemarkeder, dødsboer, auktioner etc. 

Jeg vil gerne supplere butikken med webshop (og få ændret mit forfærdelige website - lavet med mono.net - kan ikke anbefales), men det virker meget op ad bakke da alle mine varer er unikke (eller findes i få eksemplarer). Jeg er derfor bange for at en webshop kan blive noget af en tidsrøver, især fordi hver enkelt vare skal pakkes individuelt, fotos tages, individuelt prissætning, vareforklarng m.m.

Derudover er mine varer relativt billige. Jeg vil ihvertfald forestille mig at en netkunde typisk ville handle for 200 måske 500 kr.

Det vil altså realistisk koste mig en halv times arbejde pr ordre. Men da jeg tit har ledig tid i butikken og webshoppen også kan fungere som et showroom tænker jeg at det er ok. 

__

spørgsmål: 

Er der nogen som har erfaringer med hvordan man på en smart måde driver en webshop med unika-varer?

Hvad tager man i porto (hvordan beregner man det for kunden), hvad er minimumskøb, hvor billige varer skal man have med. 

Altså findes der nogle gode tommelfingerregler for den slags. Har kigget lidt u e-pusher light, men blev ikke klogere, da min situation er en smule anderledes end folk der bestiller 1000 ens varer fra østen....

Tak

vil gerne være anonym

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:18

Hej,

Jeg kan hjælpe dig med at sætte en webshop i wordpress, og med paypal som betalingsgateway.

Du ingen månedlige gebyrer, du betaler kun gebyr ved hver transaktion. (se eksempel her: www.vitalcoaching.dk)

Mht til fragt er det jo individiuelt på hver varer for dig, så det skal være en speciel fragt pris på hver varer.

Men jo det tager tid at oprette 1000 forskellige varer.

Dbh

Morten.

Få et tilbud på din nye shop her:

http://www-w-academy.dk

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 21:47

paypal. Til danske tøser. Arh du, den går ikke....

vil gerne være anonym

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:54

Det er nok svært at sige om det vil kunne betale sig. Det kommer jo lidt an på om du alligevel har tid imellem kunderne i butikken. Hvis du fx. kunne få et lille foto setup (en lysboks) stående fast, så det er hurtigt at kaste et produkt ind og skyde det når du alligevel har tid.

Selve det at håndtere en ordre mv. er normalt ikke den store tidsrøver i et nyere webshop system. Her er det nok mere det at få pakket pakken forsvarligt ind. Rent tidsmæssigt er det måske bedre at pakke alle ordre på et fast tidspunkt på dagen hvor man måske ikke bliver forstyrret af kunder i butikken (det kunne fx. være en halv time inden åbningstid).

Ting tager bare mere tid når man hele tiden bliver forstyrret Smile

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Skrevet kl. 21:55

Den kan også laves med epay.dk som betalingsgateway.

Her har du dog gebyrer som i en hvilken som helst anden webshop.

Dbh

Morten.

Wordpress Academy

Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 22:07

hmm, lige nu hælder jeg mest til den simple version, hvor folk kan reservere og så hente det i biksen. Ikke at jeg ikke vil betale for dankort m.m. men jeg ligger i valby hvilket betyder et stort opland.

Derudover er det brugte ting som er rare lige at kigge på inden de dukker i postkassen op med ridser og buler som kunden ikke forventede. 

Porto er også dyrt. Lad os sige en loftslampe sælges for 200 kr. Så er der måske porto 50 kr. Indpakning 20 kr og en tur på posthuset. Dvs handling skal koste mindst 100 kr og så er lampen pludselig meget dyrere. 

Sidst men ikke mindst er det en bitch at skulle have diverse pakkasser, pakkegrej m.m. liggende. M2 i kbh er dyrt. 

Men planen er at have et fotohjørne. 

Hvad siger I til at man siger mindstesalg med postordre 500 kr og fast porto 100. Ellers må man selv hente, hvis man shopper billigere. Er det at skræmme kunderne væk?

vil gerne være anonym

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Skrevet kl. 06:33

Du kan jo altid lade det komme an på en prøve.

Du kan jo prøve at ligge en hjemmeside online med lidt billeder og så se om der er nogen der reservere noget.

Min umiddebare vurdering er at hvis folk sidder på nettet og kigger efter noget, er det fordi de vil købe nu og her, hvis de først skal se et nummer og reservere pr. mail eller tlf, så tror jeg du går glip af handlen.

Mht til fragten, er 100 kr. måske ikke mange penge, istedet for at folk skal ud og kører efter det. (det koster jo også et eller andet og kører)

Dbh

Morten.

Wordpress Academy

Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 07:26

jeg tror jeg konverterer mit website til scannet webshop for så kan jeg altid ydbygge med dankortbetaling + modulering (=500 kr extra). Det bliver bare 800 ex moms i alt om måneden og det er sgu en god slat. Omvendt lægger jeg alligevel 5000 i husleje for 50 m2, så hva faen. 

Tror også jeg vil prøve med google adwords, som jeg har brugt før. Mange søgeord er helt uden eller så godt som uden konkurrence. 

vil gerne være anonym

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:50

søggi:
jeg tror jeg konverterer mit website til scannet webshop for så kan jeg altid ydbygge med dankortbetaling + modulering (=500 kr extra). Det bliver bare 800 ex moms i alt om måneden og det er sgu en god slat. Omvendt lægger jeg alligevel 5000 i husleje for 50 m2, så hva faen. 

Alternativt skal vi lave en unikt designet og køreklar webshop til dig for 9.995,- (inkl. hosting og betalingsgateway første år). Hos scannet skal du oven i denne pris stadig betale for en designer der kan sætte din shop op.

Vores pris er inkl. alt (undtagen aftale med pbs) og efter første år koster den kun ca 2.000 (hosting + betalingsgateway) om året.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:26

tænkte på om det bedste ikke ville være en custom made webshop der er lavet specielt så du hurtigt kan uploade et billede og en beskrivelse af det senest ankomne eller noget i den stil uden det skal tage evigheder foran pc'en?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)