Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tips til webshop med unika-varer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Se mit spørgsmål nederst

___

Jeg har en fysisk retro interiør butik - se quriosa.dk - hvor jeg sælger, lamper, porcelæn, møbler etc. ALT er genbrug jeg finder op loppemarkeder, dødsboer, auktioner etc. 

Jeg vil gerne supplere butikken med webshop (og få ændret mit forfærdelige website - lavet med mono.net - kan ikke anbefales), men det virker meget op ad bakke da alle mine varer er unikke (eller findes i få eksemplarer). Jeg er derfor bange for at en webshop kan blive noget af en tidsrøver, især fordi hver enkelt vare skal pakkes individuelt, fotos tages, individuelt prissætning, vareforklarng m.m.

Derudover er mine varer relativt billige. Jeg vil ihvertfald forestille mig at en netkunde typisk ville handle for 200 måske 500 kr.

Det vil altså realistisk koste mig en halv times arbejde pr ordre. Men da jeg tit har ledig tid i butikken og webshoppen også kan fungere som et showroom tænker jeg at det er ok. 

__

spørgsmål: 

Er der nogen som har erfaringer med hvordan man på en smart måde driver en webshop med unika-varer?

Hvad tager man i porto (hvordan beregner man det for kunden), hvad er minimumskøb, hvor billige varer skal man have med. 

Altså findes der nogle gode tommelfingerregler for den slags. Har kigget lidt u e-pusher light, men blev ikke klogere, da min situation er en smule anderledes end folk der bestiller 1000 ens varer fra østen....

Tak

vil gerne være anonym

Fra Hjallerup
Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søggi,

Altså først og fremmest: Du slipper ikke for at tage billeder, skrive varetekster, prissætte osv. hvis du vil drive en webshop!
Dersom det er unika varer du sælger er du bare nødt til at redigere/opdatére dit website konstant.
Selvom man sælger 1000-ting fra Østen, slipper man heller ikke for at opdatére og redigére.... hvis ikke du opatérer får du en dårlig placéring i søgemaskinerne.

Mht porto/fragt kan du feks. oprette vægtgrænser el. (købs)beløbsgrænser, således at du ikke skal operere med forskellige priser på fragt for hver enkelt vare. For hvis du har individuel pris på hver enkelt vare er du nødt til at oplyse kunden om total prisen inkl fragt, inden han/hun kan betale,- og er det for besværligt at betale, gider kunderne ikke at døje med det.

Mit råd er at du tager dig tid til at læse E-pusher Light fra ende til anden - der er SÅ mange gode råd, som du helt sikkert kan bruge.

Prøv evt. Bricksite.com, som har en nem og billig løsning for oprettelse af website og webshop.

Med venlig hilsen

Lene
LaVendelbo

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)