Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var jordskælvet i Haiti skabt af mennesker med skalare våben?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Konspirationsteorier har der altid være mange af... Og jeg tager tit mig selv i at komme med sådanne teorier.

Jeg synes ikke jer der svarer er fair overfor trådstarter. Hvis det er det han tror har han vel ret til det. Jeg synes samtidig det er fint, at man stilles sig kritisk overfor verden; hvordan kan I afskrive denne konspirationsteori fuldstændig? Ud fra hvad jeg har læst og ved om emnet, så kan jeg i hvert fald ikke. For ikke så længe siden dræbte man en mand fordi han ikke ville acceptere, at jorden var centrum i universet - senere fandt man ud af, at denne mand havde ganske ret i sine antagelser.

Det handler i bund og grund om hvilken kontekst man danner sine meninger ud fra. Og jeg synes man som saglig debattør bør acceptere andres argumenter; "Jeg anerkender dit argument, men jeg er uenig". 

Hermed ikke sagt, at der eksisterer en soleklar analogi mellem den kopernikanske vending og  denne konspirationsteori, eller at jeg tror at disse jordskælv er skabt af våben. Personligt tror jeg ikke en meter på, at jordskælvet skulle være skabt af våben. Men jeg synes man skal lade manden tale sin sag; Hvis man skal modargumentere kan man gøre det på en ordentlig måde - ellers skal man lade være med at deltage i tråden. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 17:56
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:59

Casper Hornstrup:

Er en udtalelse fra tidligere Secretary of Defense William S. Cohen på US Department of Defense's egen hjemmeside troværdigt nok for dig?

"Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves.

So there are plenty of ingenious minds out there that are at work finding ways in which they can wreak terror upon other nations. It's real, and that's the reason why we have to intensify our efforts, and that's why this is so important."

http://www.defense.gov/transcripts/transcript.aspx?transcriptid=674

Nogle gange overgår virkeligheden altså fantasien.

Lars Meyer:

Dejligt med et indlæg som indeholder så mange pålidelige og seriøse informationskilder som dette.

Og så samtidig et super relevant indlæg her for iværksætter debatten på Amino.

(Ironi kan forekomme i dette indlæg...)

Ihh ja, spekulationer fra den 28. april 1997 er svært relevante.

There are some reports, for example, that some countries have been trying to construct something like an Ebola Virus, and that would be a very dangerous phenomenon, to say the least. Alvin Toeffler has written about this in terms of some scientists in their laboratories trying to devise certain types of pathogens that would be ethnic specific so that they could just eliminate certain ethnic groups and races; and others are designing some sort of engineering, some sort of insects that can destroy specific crops. Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves.

Ikke ligefrem vildt specifikt, hva'?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:05

Hej Rasmus

Jeg tror nu nok trådstarts indlæg var blevet mødt med mindre kritiske øjne, hvis der var tale om solid, konstruktivt og objektiv dokumentation, men de kilder der blev nævnt og linket til var ikke mange håndører værd - ren tabloid og konspiration.

Der er intet galt med at være skeptisk, det halter bare ofte med bevisførelsen i mange konspirationsteorier - OG så husk lige på at disse konspirationer og tilhørendes teorier kommer fra begge lejre. Vi husker vel alle George Bush' "Axis of Evil", hvilket vel egentlig kan betegnes som en konspirationsteori i sig selv.

Så det er ikke fordi enten den ene eller anden part har ret - det handler om at danne sig et virkeligheds-billede udfra de faktuelle oplysninger der findes om et givent emne. Alt andet er galimatias og ren propaganda.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:10

@ Lars: Helt enig. Manden burde have fundet bedre kilder. Mit indlæg går nok mere på, at man man bør acceptere det folk skriver. Og hvis man ikke kan det, så på en saglig måde fortælle dem, hvorfor man mener det de skriver er noget bullshit. Det kunne jo ske, at han ikke havde tænkt så meget i kildekritiske baner - det er der mange, der ikke kan mestrer. Slutteligt var mit indlæg heller ikke i særlig høj grad ment som en kritik af ligepræcist dit indlæg.

Forsat god aften til alle Aminoer Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:13

Hej Rasmus

Jeg var måske lidt hurtig til at føle mig truffet der ^^
God aften til dig også, jeg tror jeg vil forlade denne tråd inden den bliver alt for politisk og tidskrævende :P

God debat til jer øvrige.... 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:15

Rasmus Hoeks:
Og jeg synes man som saglig debattør bør acceptere andres argumenter; "Jeg anerkender dit argument, men jeg er uenig". 

Jeg anerkender dit argument, Rasmus, men jeg er meget uenig i din konklusion.

Jeg er helt enig i, at man skal forholde sig kritsk til verden omkring sig.

Men Casper videregiver en idiotisk og uholdbar konspirationsteori. Derfor er det helt rimeligt at gøre det klart for ham, at vi opfatter den som sådan.

Om Casper så vælger at male sig længere op i sit hjørne ved at indlede et forsvar, er hans egen sag.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:15

EDIT: whoops - én af de uforklarlige dobbeltposts.

Sorry - det er nok CIA, der er efter mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18

Hans Stokholm Kjer:

Har du været udsat for én af de der hjerneomdannere, som USA og Kina har lavet i fællesskab og indlejret i alle CocaCola-kapsler, der sælges i Rusland med henblik på at få dem til alle sammen at slå hinanden ihjel med smørknive, hvorefter Bill Gates kan overtage verdensherredømmet sammen med Asterix, der jo, som vi alle ved, lever i virkeligheden oppe på den planet, som NASA holder skjult for os, men som er det virkelige mål for rumfærgeprojektet?

Eller sagt på en anden måde: Hvorfor i alverden skal et fattigt og nu også katastroferamt folk udsættes for idiotisk konspirationsteori? Der er rent faktisk mennesker, som dør af ganske almindelige betændte sår, mens du hygger dig med at sprede tåbeligheder!!!
Nu skal jeg til at tørre opkast op fra mit tastatur - FØJ!!!

mvh Hans

Hej Hans

Dejlig klar tale i overensstemmelse med min opfattelse Yes

Hilsen

Tonny

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:57

Det er måske liiiiige i overkanten at beskylde FN for at forårsage jordskælvet? :D

Skal man klandre dem noget, er det dog mere nærliggende at tage fat på deres manglende situationsfornemmelse:

http://www.berlingske.dk/verden/vip-fly-faar-fortrin-noedhjaelp

Et fly med nødhjælp måtte vente et døgn på at lande i lufthavnen, fordi Hillary Clinton og gutterne skal ned og have taget fotos hvor de kysser forældreløse børn.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)