Hey amino-kollegaer :-D Jeg har et mindre grafisk firma ved siden af mit studie hvor jeg læser til, netop grafisk design. Spørgsmålet: Jeg kunne godt tænke mig at tage min overbygning i udlandet, og jeg er ikke sikker på staten hjælper med hele beløbet, vil jeg kunne betale uddannelsen gennem firmaet?
K.A!
PS. og er der nogen der kan forklare grænsen på hvad man kan trække gennem virksomheden? |
K. A.:Hey amino-kollegaer :-D
Jeg har et mindre grafisk firma ved siden af mit studie hvor jeg læser til, netop grafisk design.
Spørgsmålet: Jeg kunne godt tænke mig at tage min overbygning i udlandet, og jeg er ikke sikker på staten hjælper med hele beløbet, vil jeg kunne betale uddannelsen gennem firmaet?
K.A!
PS. og er der nogen der kan forklare grænsen på hvad man kan trække gennem virksomheden?
Hej
Hvis uddannelse skal være skattemæssigt fradragsberettiget henvises til Statsskattelovens § 6, som siger, at omkostninger der afholdes til at erhverv, sikre og vedligeholde indkomsten er fradragsberettiget.
D.v.s. efteruddannelse af allerede opnået uddannelse og kompetencer er fradragsberettiget. Videreuddannelse som giver øgede kompetencer eller som du skriver i indlægget en overbygning vil ikke være fradragsberettiget. Området er et af punkter, hvor der kan være endog meget svært at få medhold om, at der er tale om efteruddannelse og ikke videreuddannelse.
Endvidere skal det også ses i sammenhæng med virksomhedens omfang, hvor der især henses til virksomhedens aktiviteter og ydelser, der tilbydes til kunderne, idet det gerne skulle have sammenhæng og relevans for den valgte efteruddannelse.
Som du beskriver det her, vil jeg mene at du ikke vil får fradrag for uddannelsen.
Med venlig hilsen