Jeg har ansøgt om et nyt lån i kreditforeningen Danmark. Jeg har i forvejen et afdragsfrit lån med variabel rente og et renteloft på 6 %. Jeg vil gerne have et nyt lån med et lavere renteloft. Men de vil kun give mig et nyt lån med samme renteloft, da de siger at jeg ellers vil få for stort et kurstab. Det forstår jeg ikke. Kan jeg opnå noget bedre et andet sted? Og i givet fald, hvad kan du anbefale? På forhånd tusind tak for hjælpen. |
Piaemilia:Jeg har ansøgt om et nyt lån i kreditforeningen Danmark.
Jeg har i forvejen et afdragsfrit lån med variabel rente og et renteloft på 6 %.
Jeg vil gerne have et nyt lån med et lavere renteloft.
Men de vil kun give mig et nyt lån med samme renteloft, da de siger at jeg ellers vil få for stort et kurstab.
Det forstår jeg ikke.
Hvis du teoretisk set har lånt 1.000.000 med et renteloft på 6% og vil omlægge til et lån på 1.000.000 med et renteloft på 5% og kursen på dit 6% lån er 92 og 5% lånet er på 98% vil du jo tabe penge på at skifte lån, nærmere bestemt 60.000 kroner for at have opnået samme lån så vidt jeg lige kan regne.
Mit bedste råd til dig er at forespørge hele vejen rundt, der kan også være forskel på bidragssatserne de forskellige steder, og i det hele taget på om de vil låne ud til dig i disse tider.