Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Kredit forening er bedst.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 91
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ansøgt om et nyt lån i kreditforeningen Danmark.

Jeg har i forvejen et afdragsfrit lån med variabel rente og et renteloft på 6 %.

Jeg vil gerne have et nyt lån med et lavere renteloft.

Men de vil kun give mig et nyt lån med samme renteloft, da de siger at jeg ellers vil få for stort et kurstab.

Det forstår jeg ikke.

Kan jeg opnå noget bedre et andet sted?

Og i givet fald, hvad kan du anbefale?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:28

Piaemilia:

Jeg har ansøgt om et nyt lån i kreditforeningen Danmark.

Jeg har i forvejen et afdragsfrit lån med variabel rente og et renteloft på 6 %.

Jeg vil gerne have et nyt lån med et lavere renteloft.

Men de vil kun give mig et nyt lån med samme renteloft, da de siger at jeg ellers vil få for stort et kurstab.

Det forstår jeg ikke.

Hvis du teoretisk set har lånt 1.000.000 med et renteloft på 6% og vil omlægge til et lån på 1.000.000 med et renteloft på 5% og kursen på dit 6% lån er 92 og 5% lånet er på 98% vil du jo tabe penge på at skifte lån, nærmere bestemt 60.000 kroner for at have opnået samme lån så vidt jeg lige kan regne.

Mit bedste råd til dig er at forespørge hele vejen rundt, der kan også være forskel på bidragssatserne de forskellige steder, og i det hele taget på om de vil låne ud til dig i disse tider.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:30

Hvorfor har du renteloft ???

Jeg har i flere omgange brugt Nykredit og været meget tilfreds, hvorimod jeg har haft store problemer med BRF da de ikke ønskede at refinansere mine lån da jeg blev selvstændig.

pt har jeg 20 årig  F1 lån med 12 årlige afdrag hos Nykredit og det er sgu svært at låne penge billigere.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 14:08

Jeg har et renteloft for at sikre mig mod en rente der stiger over de 6 %.

Hilsen

Pia

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 14:09

Jeg har renteloftet for at sikre mig mod en rente stigning over de 6 %

Nogen der har erfaringer med total kredit?

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:14

Totalkredit er jo gennem din bank og jeg er måske gammeldags, men jeg bryder mig ikke om at smide ALLE æg i samme kurv hvis du forstår.

Ang renteloft så synes jeg det er spild af penge, men det er jo forskeligt hvordan vi ser på det.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:18

F1 Lån hos Nykredit i Euro er billigst idag

Samtidig med 10 års afdragsfrihed koster en million ca 195 Euro pr. måned i år 2010

At man vælger F1 lån er godt, da man i november måned altid kan tage stilling til om det skal fortsætte eller skiftes over til andre lånetyper

mvh

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:07

Piaemilia:
Nogen der har erfaringer med total kredit?

Jeg har gode erfaringer med Totalkredit og har selv et 6% lån med renteloft.

Jeg har set det som en fordel, at lånet blev formidlet gennem min bank.

Totalkredit vurderede mit nybyggede hus væsentligt højere end både Realkredit Danmark og Nykredit.
Dermed kunne jeg også låne flest penge hos Totalkredit og dermed spare renter til et ekstra boliglån i banken.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:09

Kim Olesen:
Ang renteloft så synes jeg det er spild af penge, men det er jo forskeligt hvordan vi ser på det

Jeg betragter renteloft som en billig forsikring.

Forhåbentlig får jeg ikke brug denne eller de andre forsikringer, som jeg har tegnet.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 17:30

Ifølge websiden www.laanogrealkredit.dk 

vil det være muligt at opnå fordele i sin bank ved et skift til Totalkredit.

Jeg har fra Danmarks vurderingsmand blevet orienteret om at et skift af real kredit institut vil blive pålagt en ekstra udgift på 10-15.000 kr.

Hvor meget måtte du give?

"Har du en lokal bank, som dermed bruger Totalkredit, så kan du bruge dette som en trumf, når du f.eks. forhandler rente på boliglånet i din bank. Du vinder ikke noget ved at bruge f.eks. Totalkredit frem for BRF kredit, men det gør din bank! Dermed kan du ”sælge” noget, som du ikke skal give noget for, da det er fuldstændigt ligegyldigt for dig, om du bruger Totalkredit, BRF kredit, Nykredit eller Realkredit Danmark, da de jo har de sammen produkter til ca. samme pris.

En god handel opnås, når begge parter får noget, som de gerne vil have, så hvorfor ikke lade banken give dig fordele til gengæld, når du opretter et realkreditlån i deres kreditforening?

Opsummeret er det altså ligegyldigt, om du konkret bruger den ene kreditforening eller den anden til at optage dit realkreditlån. Men da din bank har en interesse i en bestemt kreditforening såsom f.eks. Totalkredit eller BRF kredit, så forlang noget til gengæld."

Da jeg vil starte en web butik op vil jeg bede banken om en ehandelskonto.

Hvilke fordele vil det være fornuftigt at bede om ved at skifte kredit forening?

Evt en kasse kredit til en fornuftig rente og hvad kan man bede om her?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)