Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde sin kundekreds

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg refererer til min tråd http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=7791

Jeg har i planerne at gøre mit 2. job til mit primære job, men ved ikke helt hvordan jeg skal finde kundekredsen.

Mit job består i af lave egetræs døre efter kundens ønske. De fleste døre døre med håndlavede udskæringer, såsom logoer for firmaer, folks personlighed (evt. motorcykel, båd, navne).

Hidtil nu har jeg solgt dørene til venner og bekendte samt deres venner og bekendte, altså en mund-til-mund-kundekreds :)

Da mine døre ikke er de billigste døre er de henvendt til folk som har pengepungen i orden og vil have noget specielt, i mit tilfælde, en speciellavet dør?

I min tankegang finder jeg firmaer som vil have en dør hvor firmaets logo er lavet, fodboldspillere som vil have deres klubs logo osv.

Priserne på dørene er favorable i forhold til priser man ellers finder, altså meget konkurrence dygtige.

Håber der er nogle der kan komme med et forslag til hvordan jeg kan finde en kundekreds samt markedsføringen.

En hjemmeside er under opbygning.

Jeg giver her et link til et billede af hvordan håndværket kan se ud:

MVH Christian Madsen

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 19:42
Det er i hvert fald en rimelig lukrativ ydelse, så det er nok oppe i de lidt mere velhavende lag, at du skal rette din markedsføring imod..

Jeg forestiller mig lidt det der med det du laver, som noget man finder på slotte og gods, og sådan :P ..
Men det er jo bestemt heller ikke negativt.. Dem der vil have sådan noget der, er jo for det meste villige til at betale det det koster..

Jeg kender da dem der har givet ekstremt meget, for en del mindre end det der.. hehe..
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:55
Davs

Du skal ud til diverse bygge firmaer / leverandøre og gøre din "hoser grønne" :-)

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:33
Du skal lave dig en rigtig god produktpræsentation - med fede billeder - den skal du så smide på nettet - lige til at downloade etc..

Så er det ellers med at stemme dørklokker.. hvem sælger døre idag - hvem er køberne (gætter i høj grad på at det nok er ingeniør og arkitektfirmaer) og så ellers canvas på dem..

vh

Peter

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:18
Hej Christian,

Nu kender jeg ikke lige til dit marked, men det det tyder på, at dit produkt er rimelig unikt hvis man kigger på det med forbrugernes briller. Måske findes der konkurrenter der kan det samme, men jeg tror ikke der er mange der kender til netop dette produkt.

Derfor mener jeg du skal bruge alle muligheder for PR. Etabler et samarbejde med en Manchester United fanclub og lad døren være en præmie til en konkurrence. Ring til onside og hør om de ikke vil have en dør med i deres fodboldprogram. Du kan ogå høre om TV2 ikke har brug for en dør til deres amerikansk fodbold program, ja du kan garanteret selv blive ved med at finde på emner. Hvis du først kommer igennem et af de steder så kan du lave det til en event når du overrækker døren til den heldige vinder, og selvfølgelig fortælle pressen om det.

Hvis det er muligt kan man så lave selve produktionen så man kan placere den ind i "oplevelsesøkonomi". Kom ud og se specieldøre bliver fremstillet.

Men som flere skriver så er det vigtigt at du får stablet en flot hjemmeside med en masse referencer på banen. Man skal føle og lugte at man befinder sig i et snedkerværksted

Tænk utraditionelt, så skal dørene nok åbne sig for dig. Håber du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:45
det kalder jeg en dør! den er super fed! hvad koster det at få lavet sådan en? jeg tror mange gerne vil købe en speciel hoveddør.  Kundekredsen: hvad med at prøve nogle af de store golfklubber? er der ikke også nogle direktørnetværk man måske kan reklamere i? måske lokalaviser i de dyre postnumre? og helt sikkert en hjemmeside. Hvis jeg engang skal bygge mit eget hus så vil jeg give (næsten) hvad som helst for sådan en dør. Den er simpelthen bare lige i øjet!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:20
Hej

Jeg vil gerne hjælpe dig med at skrive en artikel, som måske kunne ramme idényt, Bo Bedre eller lign. Jeg er 12000% sikker på, at en god artikel ville ramme de lokale blade i Lemvig og omegn, samt nok også TV-midtvest og i fald der ikke srænger nok bomber den dag også TV2-nyhederne.

I øvrigt synes jeg du skulle smutte over til Jegindø Havn og se udstillingen af min afdøde morfars træskærerarbejder. Hans eneste værktøj var en lommekniv og en slibesten - du har vist noget værktøj, der tager lidt hårdere fat. Vi kunne mødes dernede og få en snak om mulighederne.

mvh Hans

Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:40
Tak for alle svarene,

med hjælp fra jer er jeg nu igang med at lave en fangende præsentation som vil blive sendt ud til sportsklubber, men må jeg ikke sætte en begrænsning på hvor mange jeg sender ud til? Og er det lovligt (evt. spampost?) Er det at sende præsentationen den bedste mulighed? Vil et personligt fremmøde ikke altid være det bedste (men tid = penge).

Til Hans; en artikkel ville være superb, vil kontakte en dag når jeg har lidt bedre styr på tingene :) (hjemmeside, billeder, priser osv).

Til Peter: få en god kontakt med forskellige ingeniører lyder slet ikke dumt, noget jeg vil få undersøgt nærmere.

Derudover har jeg tænkt på at kontakte firmaer som sælger døre, og høre om de er interesseret i et samarbejde? (Tænker på at deres kunder kan få info om at de også kan levere speciallavede døre).

En evt. udstilling af nogle døre kan man vel heller ikke tage fejl af? Men hvilke slags udstillinger? 

Priserne er det som jeg tror vil holde folk væk; egetræ er i den dyre ende og derefter kommer arbejdstimerne som er lagt i døren. Jeg vil ligge et link ud til min hjemmeside når den er oppe så folk kan se priser. Får jeg bestillinger fra aminoer som har hjulpet mig igang får de selvfølgelig en god rabat :)

Mange tak for svarene, holder stadig tråden åben for forslag :)

MVH Christian Madsen

- din personlige leveranDØR, hehe!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)