Jeg køber aldrig klik - min konvertering er ikke god nok. Derfor KUN provision af salg. |
Hvordan får vi flere besøgende på www.outletguru.com?
Jeg går ud fra I har lavet alle klassikerne med at tilmelde jeres nyhedsbrev til alle konkurrencesitene? Har lavet nogle Google søgninger i forhold til hvad der umiddelbart ville være oplagt for mig, og I kommer kun frem på en del af dem. Samtidig kan jeg se, at jeres annoncer ikke udnytter alle de muligheder og funktioner, som AdWords tilbyder. Min vurdering er at du nok ville kunne få 15-25% flere besøgende ud af dit AdWords budget... det vil sige flere besøg for de samme penge... det svarer vel et eller andet sted til flere "gratis" besøg :-) Samlet set er det (kombineret med eksempelvis indlæg på blogs, forumer og tilsvarende) en rimelig billig markedsføring du har. Overordnet set er dit spørgsmål vel "hvordan kan jeg tjene nogle flere penge?" Hvis det er tilfældet, vil jeg umiddelbart give Søren ret I, at jeres største udfordring ikke er jeres markedsføring, men det i får ud af jeres besøgende. Hvis du mener, I har en god konverteringsrate, så er det vel på tide at tænke mere i krydssalg/opsalg/gensalg og mersalg. Men det er jo en helt anden historie. Rigtig god weekend |
|
Hej Heine Jeg er helt enig med Søren. Er selv indehaver af siden http://www.shoppingdk.dk/ og står også for adminstrationen af annoncører på vores side. Den primære indtægt for bannerannoncer er % af salg, som vi genererer via sitet. Dvs. at vi er interresserede i at eksponere de annoncører, som genererer mest salgsprovision pr. visning. Indblik i konverteringsrater opnås ret hurtigt. Kun de gode annoncører ender på forsiden og bliver dermed meget eksponerede. Derfor bliver jeg også lidt tilbageholdene med at vise din affiliate annonce på vores site, når jeg hører om din dårlige konverteringsrate. Nu er det selvfølgelig ikke alle administratorer som kigger med herinde på Amino, men de har muligvis også dannet sig erfaringer med din konverteringsrate og dermed også er blevet lidt tilbageholdende. Jeg har din annonce på vores site, men den ligger langt nede i vores eksponeringshieraki i øjeblikket. Mit forslag vil derfor være at enten give rigtig god salgprovision i en opstartsperiode eller dokumentere at din konverteringsrate er øget (evt. indenfor specifikke kategorier). Med venlig hilsen Jacob Henriksen |
Hej, Nu er der jo forskellige meninger om hvad en god konverteringsrate er. Jeg har sikkert ikke dårligere konvertering end så mange andre. Hvad er efter din mening en god en god konverteringsrate? Så må jeg jo samtidig have lov til at prale lidt. Vi har en meget høj gennemsnitsordre. F.eks i denne weekend har den været på 858,00 - indtil lige nu. Det er der ikke mange tøjbutiker der kan matche! Så der kan godt tjenes penge ved at arbejde som affiliate med outletGURU.com Når jeg siger dårlig konvertering er det fordi at hvis jeg bare løfter den 0,5% bliver det til mange penge:) Men lad mig hører - hvad er en god konvertering? |
Jeg har har efterhånden brugt en hel del penge på markedsføring af vores butik. Og jeg må sige at for mig har klikannoncer været klart det dårligste. Det behøver ikke have noget med en "dårlig" konvertering at gøre. Det kan også være at klikkene er for dyre! Og jo dyrere dine klik bliver det sto bedre skal konverteringen være. Jeg kan skaffe lige så mange besøgende på andre måder som er langt billigere end ved at kører klik kampagner. Indenfor tøjbranchen på nettet tror jeg der er ganske få der har succes med klik annoncer. Jeg tror ikke vores konvertering er dårligere end Haburi. Men der ingen der kan matche Smartguy i Skandinavien indenfor mærkevarertøj. Han er langt den største og han udvalg i mindre eksklusive mærker er uden sammenligning det klart største. |
Hej Heine Du har ret i at din gennemsnitsordre også har en del at sige og det er en vigtig information at få med. Min oplevelse er, at en konverteringsrate på 2-3 procent er god fra vores side af. Nogle er højere, men vil vurdere at det er et godt snit. Men det er selvfølgelig et svært spørgsmål at svare på, da jeg jo kun kender konverteringsraterne på kampagnerne fra netop vores side og derfor ikke generelt. Hvis netbutikker benytter adwords ueffektivt og får uinterreserede besøgende andre steder fra, så må konverteringsraten selvfølgelig dermed blive lav. Og ja, jeg tror også at tøjbranchen har generelt høje klikpriser pga. stor konkurrence. Med venlig hilsen Jacob Henriksen |
Hej jakob, Beklager det sene svar. Hvis du har andre tøjbutikker på din portal må du jo vide, hvor høj deres konvertering er. Vi har en rimelig god trafik på vores site. Dels via addwords, affiliate, konkurrencer, google organic etc. |
Ved at snige sig ind og anbefale sin butik: Jeg følger med i et par forums på sidelinien og det bliver ALTID opdaget når nogle gør den slags. Har også set et par aminoer blive slagtet i blandt andet jubii forum fordi det blev opdaget at de tilfældigvis var faldet over den her fantastiske butik med gode tilbud og deres gode service og der handlede de selv altid. . Folk fandt ud af at det er ejeren og det er dybt pinligt og folk bliver simpelthen rasende! Så jeg syntes man skal fortælle man har butik, og er det ikke lovligt at reklamere det pågældende sted, så syntes jeg ikke man skal sidde og lave skjult reklame :) Jeg tror det kan koste mange kunder at dumme sig på den måde. Folk bliver virkelig vrede. |
|