det vigtigste du kan gøre først er at se på hvordan dit site konverterer.
Må man spørge hvad din rate er? Det ligner en side som har mange konkurrerende MWR. Hvilken er vigtigst? Og næstvigtigst, og derefter...? Opsæt et hieraki - derudfra defineres din side.
Er navigationen god? Kan brugerne finde rundt i den? Finder de det de søger? Hvad søger de faktisk efter?
Svar på sådanne spørgsmål kan du få via dit stat værktøj + evt. sp.skema undersøgelse. 2 værktøjer som siger: "Det gør dine brugere" og "derfor gør de det"
Ud fra en sp.undersøgelse kan du definere dine fremtidige a/b
test. Men før du når så langt er du nødt til en ordentlig omgang oprydning på dit site - baseret på erfaring med optimering af salg via eshops mm. Lige nu vil jeg skyde på at din markedsføring er endog meget dyr...
Og så er der den øvrige bruger oplevelse
Lige nu er der en masse blokke som konkurrerer om opmærksomheden, på bekostning af dine produkter, efter min mening. Det er brands du sælger men de pakkes ikke elegant ind - tværtimod. Find ud af om dit eget
brand (med
logo, farver osv.) skal trækkes frem eller tilbage ift dine produkter, og hvad du får ud af det.
Det kan du også finde nogle af svarene på i en spørgeskemaundesøgelse, men igen - du skal først selv finde ud af hvor DU mener du vil befinde dig i landskabet - og hvad det forretningsmæssige udbytte er af dine tiltag.
Når du har dit site bedre på plads, giver du brugeren en god oplevelse, og du kan begynde at positionere dig bedre på
nettet. Udnytte din content (fx produkterne) til at opnå besøgende direkte fra søgemaskiner. Får du besøgende direkte ind på dine produktsider i dag? Måske kan du endda skabe et kunde forum som inddrager brugerne /hvor du og brugerne blogger om produkt kvaliteter, brands mm. Og på den måde skabe mere content som igen giver flere besøgende - dels via søgemaskiner, dels via word of mouth.