Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Roterende platform til produkt billeder

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror heller ikke det kan lade sig gøre at den går ned, men om den stiger nok i forhold til tiden osv.

Kan nu godt følge hvorfor de tager spidsen af en jetjager for det, med de priser den slags udstyr koster , gad nu ellers godt have sådan et fotorobot setup, men må nok sige at der lige er en del ting der står højere på listen end at bruge 100.000 kr. på at tage 360 graders billeder.

Jeg håber du vender tilbage og fortæller lidt om dit hvordan du lavede dit setup og hvordan resultatet blev. Smile Ville jo være dejligt hvis man kunne komme igang med at lave 360 graders billeder i udemærket kvalitet uden at skulle bruge 10x spidsen af en jetjager på det.

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:16

Måske jeg slet ikke forstår dit behov, men jeg kom til at tænke på en fjernsynsdreje-skive fra Ikea, vi havde til vores gamle fjernsyn.

Den er ca. 50 cm i diameter, kan dreje 360 grader og bære et tv. Og så koster den omkring en halvtredser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:19

hej webkommunikator, ja det er lige sådan en der kan bruges, har købt en noget lignende på ebay.co.uk for 5 minutter siden, den er super til projektet :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:24

kiggede lige på dette stykke software til ca. 3.000kr for lite udgaven der kan tage 24 billeder

http://www.workflow3d.com/samples.html

pro udgaven bruger her 36 billeder men koster en hel del mere :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 19:32

Men hvis du selv skal lave flash-filerne kan du jo faite overgangen mellem billederne og stille tiden selv, så måske du kan opnå næsten samme resultat med 24 billeder som med de oprindelige 36 billeder i den prof. udgave.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:33

Hej

Jeg har lavet et par turntables, bla. af:

1) Drejedimsen i en mikroovn, limet fast på en træplade
2) Ikea har sådan nogle drejeplader til fjernsyn. De virker også glimrende :)

Mht. antallet af billeder for et godt resultat, så er det selvfølgelig en subjektiv vurdering. Da jeg beskæftigede mig med det for et par år siden, så var alt under 36 (dvs. hver 10. grad) uprofessionelt. I dag, bruger de fleste vist mindst det dobbelte.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:40
Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:27

Thomas Clausen:

kiggede lige på dette stykke software til ca. 3.000kr for lite udgaven der kan tage 24 billeder

http://www.workflow3d.com/samples.html

Hørt, hørt Smile

Tornado Lite kan erhverves for 3.000 kroner (send PM for Aminopris) og den håndterer op til 24 billeder i en opløsning op til 2.000 x 2.000 px. og, ja, der kan zoomes i billedet helt ind til fuld opløsning ved et enkelt klik.

Tornado Lite er et PC program der er meget nemt at anvende. 1. Billederne loades  2. Output størrelse defineres   3. Klik Process og vent 1 minut.

Det færdige resultat er standard Flash og programmet laver tilmed en html-side der viser hvordan flashen kan embeddes.

Mht drejeplade/turntable, er Kaidan desværre lukket og slukket (høj kvalitet til meget fornuftige priser). Jeg har pt ikke kendskab til gode og billige alternativer. Prøv evt at kontakte CAV, Goecker eller Hother (de tre største fotogrossister i DK).

Ang antallet af billeder der bør anvendes, er det oplagt at flere billeder giver en blødere rotation. Min erfaring er dog at du kan gå ned til 12 billeder og stadig have et rimeligt resultat. Bruger du færre end 12, bliver rotationen for livlig. De 24 billeder der kan anvendes med Tornado Lite giver en fin bevægelse som du kan se på billedet af porcelænsfiguren på forsiden.

Bedste hilsener Brian, workflow3d

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)