Hej Jeg har hørt en masse sjovt om, at der er mange søgemaskiner man direkte skal "submitte" sin side til i modsætning til google, der bare "spider" den ind? En af de sider skulle være Yahoo, hvor man skal være medlem af Yahoo. Nogle erfaringer/forslag? Jeg er engang stødt på en side, som tilbød at "submitte" ens side til diverse søgemaskiner. Deres eneste "betaling" for denne luksus var at have deres reklamelink på sin side. Jeg synes det lød lidt underligt, så det droppede jeg igen. Men nu er jeg kommet i tvivl om, om det egentlig er sådan man gør hvis man vil have sin side vist andre steder end på google? Louise |
Andre SE''s end Google?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Generelt er det ikke en god ide at bruge tid og penge på de sider, der tilbyder at tilmelde din side til 500 søgemaskiner. |
|
Mange tak for hjælpen:) Yep, man bør holde sig væk fra skumle sider der vil have betaling. |
Jeg vil da lige tilføje en enkelt. Microsofts nye søgemaskine www.live.com som er deres "nye" konkurrent til Google. Den indekserer vist også ligesom google, så den burde klare det hele selv. Men den bliver sat som standardsøgemaskine i Windows Vista, så den kommer nok til at trække en del besøgende pga. deres monopol. Så det bliver nok en af fremtidens store søgemaskiner, sammen med google. |
Og en tilføjelse til Dmoz. Den er faktisk rigtig vigtig, da der findes hundredevis af andre små søgemaskiner som bruger deres indeks. Så ved at få den i der kommer den ud en masse steder. De små søgemaskiner giver godt nok ikke så mange besøgende, men det giver godt på ens placering i google at have sit link så mange steder som muligt. Min pagerank i google steg med en enkelt point efter jeg blev optaget i dmoz. |
De er dog rimelig offline for tiden, så det er (imponerende nok) endnu sværer at få set link i for tiden. De plejer at være enormt sløve, tangerende til korruption og det går kun ned af bakke pt. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)