Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge fra a-kassen eller kommunen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en anpart i et firma, og vi desværre blevet enige om at afskedige med, da vi ikke har råd til at lønne nogle af os.

Jeg regnede så med, at jeg kunne få penge fra HK akassen som jeg har betalt til i over 7 år.

Det er noget med at man ikke må eje anparter i firmaet for over 10% selvom firmaet er 0 kr. værd.

Er der nogen som har en løsning på problemet? Er virkelig på røven og ender med at ryge på gaden, hvis jeg ikke får hjælp.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har fundet dette link, som forklarer de forskellige definitioner og lidt om dokumentationskravene for evt. ophør af virksomheden på rimeligt forståeligt dansk.

http://www.tl.dk/files/07%20TL/A-kasse/Pjecer/Selvstaendig-Virksomhed-HB-BIB.pd

Der er flere muligheder i den situation, og derfor virker det som om du ikke har haft en snak med A-kassen om din konkrete situation - og så skal du komme igang i en fart for der kan være lang sagsbehandlingstid.

Michael

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:18

Ja de er jo ret sløve og beder heletiden om nye informationer. Min ven fik bare at vide at han ikke kunne gøre noget, hvis han stadig havde en anpart i firmaet.

Jeg har også lige læst dokumentationen igennem som Michael har fremskaffet og det ser ikke ud til, at man kan få noget som helst.

Danmark giver ikke iværksættere den helt store hjælp desværre, vel derfor der er mange som er bange for at springe ud idet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)