Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en som kan lave hjemmesider !

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Som der står i overskriften så skal  jeg bruge en som kan lave en hjemmeside til mig. Det er fordi jeg har den her idee, eller det er ikke min idee jeg vil bare lave den her idee på dansk. Ideen er blevet stor i USA så tror den har en god chance i DK. Når men nok om det, det eneste det kræver for at jeg kan gå i gang er en hjemmeside.

Hjemmesiden vil indeholde 2 sider, kun skrift. Ude i siderne vil der sikkert komme reklamer, ved så ikke hvad man gør der? Så det må være noget opdatering?

Vil helst ikke lave hjemmesiden selv, men ellers hvordan kan jeg selv lave hjemmesiden? og hvad hedder det program hvor jeg selv kan lave den?

Håber i kan hjælpe mig.

-Nicklas

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:31
Hvis siden kun skal indeholde to sider og ikke indebærer udvikling af større features, så vil jeg råde dig til at få et webbureau eller freelancer til at udvikle siden. Det behøver ikke være dyrt - det er jo en ret lille opgave.

Alternativt skal du lære dig selv HTML og måske et serverside sprog, såsom ASP og PHP. Spørgsmålet er om det kan stå mål med den lille udgift det vil være, at få en anden til at udvikle siden - og den tid det vil ta'' dig at lære nok om webudvikling til, at du kan stable en anstændig webside på benene. Igen, det kommer også meget an på, hvad de to sider skal indeholde (dynamisk eller statisk indhold).

Du kan bruge diverse programmer til at lave websiden i, men den kode de producere er sjældent videre god. Den er ofte fyldt med unødvendig skrammel.

Lur mig, om der ikke hurtigt kommer et par bud eller tre på, hvad siden vil koste dig at få udviklet hos diverse Aminobrugere, hvis du beskriver projektet lidt mere detaljeret..
Tilmeldt 20. Oct 06
Skrevet kl. 12:40
Hej Lasse.

Tak for dit svar. Siden vil kun indenholde alm skrift ligesom i word. Rundt om vil der være reklamer. Der vil være en forside på min hjemmeside derefter skal du klikke dig videre på side 2 hvor du skal indsætte dit navn og email. Meningen med hjemmesiden er at skabe trafik, trafik=penge. Derefter hvis det lykkes vil der komme reklamer.

Hvad vil du mene er et realistisk bud på hvad så nem en hjemmeside vil koste?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:57
Nicklas, hvis der vitterligt er tale om REN tekst og ingen grafik, menuer eller noget synderligt specielt, og du har teksten klar og ved hvordan det skal se ud, kan det gøres på nogle timer. Hvis du ikke har nogen forestilling om hvordan det skal se ud og derfor kan forvente at komme med ændringsønsker, skal du selvfølgelig lægge lidt oveni.

Min standardtimepris er kr. 450,- (ekskl. moms). Så kan du selv regne resten ud :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 12:59
Dato: 20-10-2006 12:39:32 Forfatter: Nicklas
Hej Lasse.

Tak for dit svar. Siden vil kun indenholde alm skrift ligesom i word. Rundt om vil der være reklamer. Der vil være en forside på min hjemmeside derefter skal du klikke dig videre på side 2 hvor du skal indsætte dit navn og email. Meningen med hjemmesiden er at skabe trafik, trafik=penge. Derefter hvis det lykkes vil der komme reklamer.

Hvad vil du mene er et realistisk bud på hvad så nem en hjemmeside vil koste?

Det er vel organisk trafik fra søgemaskinerne du i så fald vil gå efter. I første omgang hældte jeg til en løsning, hvor en udvikler tilpassede et OpenSource CMS til dig, men hvis siden skal være så simpel og i høj grad optimeres til søgemaskinerne, vil det nok være bedre med en simpel XHTML/CSS side lavet fra bunden, så forholdet mellem indholdet (tekst) og kode bliver fornuftigt.

Jeg vil lade andre, der lever af den slags, komme med bud på en pris.

Det lyder lidt som et projekt en udvikler eller SEO-gut/gutinde kunne finde på at sætte i gang som et sideprojekt. Måske du alligevel skulle sætte dig lidt ind i HTML og søgemaskineoptimering, hvis du har tiden.

Tilmeldt 20. Oct 06
Skrevet kl. 13:03
Oka tak for dit tilbud.

Ja det er ren tekst.

Tilmeldt 20. Oct 06
Skrevet kl. 13:06
Hej Lasse.

Ja det var også det jeg tænkte og det er derfor jeg ikke vil lukke op af gotte posen.

Jeg har hørt at HTML er lige så nemt som word?

Ved du hvor man kan få programmet?

-Nicklas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvis du har den af Microsoft Office pakkerne som indeholder Frontpage, er det lige ved at den kan gøre det for dig. Sæt det op ligesom i word, og gem det så i to filer.

Det bliver rimelig sikkert ikke ret kønt. Hvis formularen skal afsende noget, bliver du dog nød til at finde et webhotel der understøtter Frontpage Extensions - www.web10.dk gjorde det i sin tid, så mon ikke deres windows hotel stadig gør det.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 13:16
Dato: 20-10-2006 13:05:30 Forfatter: Nicklas
Hej Lasse.

Ja det var også det jeg tænkte og det er derfor jeg ikke vil lukke op af gotte posen.

Jeg har hørt at HTML er lige så nemt som word?

Ved du hvor man kan få programmet?

-Nicklas

HTML er ikke et program. Det er et "sprog", som internetbrowserne læser og fortolker til deres brugere. De eneste programmer du skal bruge er en internetbrowser til at teste dine sider i og Notepad - til at skrive koden i.

Et godt sted at starte:

www.html.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:36
Dato: 20-10-2006 12:39:32 Forfatter: Nicklas

Der vil være en forside på min hjemmeside derefter skal du klikke dig videre på side 2 hvor du skal indsætte dit navn og email.

Hej Nicklas,

Hvis du er helt blank på web design vil jeg anbefale dig at lade andre gøre arbejdet for dig. Du skal jo på en eller anden måde opsamle mailadresser fra sitet, og de skal nok gemmes i en database. På et tidspunkt skal de så trækkes ud af databasen og anvendes et andet sted. Hele denne databasemanøvre er uhyre simpel hvis man har prøvet det før, men det tager lidt tid første gang.

Men har du mod på at prøve selv, så er Frontpage en udemærket ASP/HTML-editor. Jeg er aldrig blevet gode venner med programmets grafiske web design funktioner (og bruger det derfor aldrig), men som ren kode-editor er den glimrende.

mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)