Hej Sidder og prøver at lægge min hjemmeside ind på diverse linkkataloger, men støder nu på nogle ord jeg ikke lige er helt familiar med! Hvad er det jeg skal udfylde i disse felter: Meta Keywords: (det er sidens søgeord, ikk?) Deep Title 1: På forhånd tak for hjælpen :-) Dorthe |
Hej Dorthe,
Meta Description er en lille stump tekst, som Google i mange tilfælde vælger at bruge som tekststykket under overskriften i søgeresultaterne. Og Keywords er ganske rigtigt nøgleord. (Men dem kigger Google slet ikke på, så brug højst et par sekunder på dem).
Deep Title 1 og 2 er jeg lidt mere blank på? Har du et link til kataloget, så jeg kan se dem i sammenhæng?
Tilføjelse: Generelt set skal du fokusere på to ting.
1) At sørge for, at der kommer en passende ankertekst (eller linktekst) på din tilmelding. Det vil ofte være kategorien "Titel", "Din hjemmesides titel" eller noget i den stil, der bliver omdannet til linkteksten.
2) At skrive en unik tekst i selve beskrivelsesfeltet, så du øger sandsynligheden for, at din tilmelding bliver accepteret.
Hvad linkkataloget ellers måtte bede om af forskellige ting spiller en mindre rolle.