PBS betaler når det passer dem - de trækker så vidt jeg ved pengene fra kunden med det samme, men laver lige lidt kredittid til sig selv - og der går gerne ca. en måneds tid med de fleste transaktioner har jeg erfaret.
Du får en oversigt over transaktioner fra PBS for en periode som afregnes i éen postering på din bankkonto hvoraf der også trækkes gebyrer.
Nå, men jeg skrev egentlig bare for at høre de rigtige kredittider når vi når så langt at der kommer et godt svar !
De kører pt et kampagnetilbud så man kan opnå hurtigere afregning (7 dage) for en factoringafgift på 0,6% indtil 1. juni, og derefter 1% (Normalpris) af beløbet.
Rart at vide, at man kan lave en aftale om 7 dages betaling imod 1%, for hvis der er godt gang i forretning, kan der let blive likviditetsproblemer. Så er det noget billigere med 1% fremfor f.eks. en kassekredit på en del flere procenter :-)
Men egen erfaring er også at PBS gør tingene forskellig fra aftale til aftale. Jeg har selv to indløsningsaftaler med dem, og ved den ene kommer adverseringerne før udbetale og ved den anden sammen med udbetalingerne (for internationale kort).