Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle afvises på en opgave...

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
På mig virker det lidt uforståeligt at man som freelancer på et forum for nybegyndere, nærmest vil have EU-standardiserede og omfangsrige udbudsbetingelser, og harcelerer lidt over den manglende proff. indstilling fra udbyderne (!)

Jeg går ud fra den var til mig Smile

Jeg mener bestemt ikke der skal være EU-standardiserede og omfangsrige udbudsbetingelser, men blot at der skal gøres opmærksom på at man ikke må benytte materiale, som man ikke har betalt for eller har ophavsretten til.

Desuden "harcelerer" ... et fantastisk men lidet brugt udtryk Smile ... jeg ikke over den manglende proff. indstilling fra udbyderne. Jeg pointerer blot at de måske ikke har erfaringer indenfor området, hvilket jo netop gør at de ikke ser på tingene fra samme vinkel som vi gør. Jeg er fuldt ud klar over at man ikke starter ud som super proff. og at der er mange ting man skal sætte sig ind i og lære ... sådan er det for os alle sammen. Al ære og respekt for det! Men nogle af de forslag vi stiller i denne tråd, mener jeg faktisk kunne stille mange iværksættere bedre, idet de måske kan hjælpes til at undgå at "spilde" ressourcer (penge og kræfter) på eks. at få lavet et logo eller hvad det nu måtte være, som måske efter et 1/2 år viser sig ikke at fungere, hverken praktisk eller visuelt....

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:46

Hej Peter

Ja det giver helt mening, det du skriver.

Men jeg tror det i bund og grund har noget at gøre med om freelanceren forholdsvis nystartet uden et hav af kunder eller om man er et veletableret firma med en fast aktiv kundekreds. 

Dem der lægger bud på freelance opgaver, gør det for at skaffe arbejde, og har taget sig tid til det fordi de mener de har behov for jobs'ne. Og det forestiller jeg mig ikke at veletablerede firmaer (med masser at lave) gør i samme omfang. Og der er det så konkurrencen starter. Hvis du vil have opgaven - og endnu en reference til portfolien, må du tage kampen. Sådan er det lidt! Så er der ikke 'råd' til at kræve penge for et oplæg som sikkert bliver afvist pga prisen. Så kan kvalitet være nok så god og lækker og ens tid nok så værdifuld.

Min opfattelse er (desværre), at for dem der lægger opgaver ud, det er prisen der gør sig mest gældende ved design opgaver - hvis altså ikke der er lagt et forslag med som fanger. Og så må du som freelancer gamble med din tid og afgøre om du vil gøre et forsøg på at få opgaven eller ej.

Hvis folk skal have lavet en opgave og gerne vil betale det som det i virkeligheden koster, så tager de direkte kontakt til et bureau eller freelancer, med den viden at man skal betale for at få. På freelancer er det på bud, med tanken om at kunne vælge mellem gode tilbud og så må man stille sig op med et godt tilbud, hvis man vil være med i kampen.

Det er en måde at starte på eller få lidt opgaver ind, hvis man ikke har så meget at rive i.

:-) Dorthe

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:50

Hej Dorte.

Kan så vidt godt forstå dig, men folk har jo lov til at afvise, hvis man ikke finder personen er den rette til jobbet. 

Man kan også vende den om og sige, at jeg bruger lang tid på et indlægamino, og derefter kommer der ingen svar. Det er lidt i samme tråd. 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 14:53

Dorthe Kornerup:

Hej Amino freelancere

Hvordan er det med budene? Er det virkelig rigtigt, at man kan afvise alle uden at kåre en vinder af en opgave?

Jeg tænker mere på, at alle har brugt tid på at give sit bud på opgaven, og så afvises alle...
Ved godt at det er lidt et spil, hvem der vinder og hvem der så har "spildt" sin tid. Det er en del af gamet og sådan er det!

Men jeg kunne godt fristes til, nogle gange at tro, at opgaveudbyder tager de indkomne forslag til sig som "gratis arbejde", bruger det selv/laver kopi af det på en eller anden måde og afviser alle derefter. Altså at nogle kun bruger freelancer til at få gratis ideer og forslag til deres opgave.

Hvad siger I?

Det burde ikke være muligt at kunne afvise alle. Den funktion bør slettes, så seriøsiteten bevares på et eller andet plan. Eller også skal man kun kunne slette opgaven, ved at henvende sig til Amino og forklare hvorfor man ønsker opgaven slettet hvis man ikke er tilfreds med indkomne forslag. Hvad der sker efter en opgave er vundet, er imellem kunde og leverandør.

Jeg ser Amino Freelancer som en seriøs mulighed for at finde leverandør til sin opgave og ikke bare et sted, hvor man kan indhente en pris til hvad det måske kunne koste eller at få gratis freelancearbejde!

Er jeg helt gal på den?

ja jeg synes du er gal på den.

Det er selvfølgelig en hel masse resourcer der bliver spildt ved at 5 eller flere udregner tilbud...... det er irriterende - og spild af tid.

På den anden side må det være sådan at den der beder om tilbud må kunne trække sig ---- hvad nu hvis der kun er inkompetente folk der byder på en opgave? Skal man ansætte en der ikke magter opgaven?

Den tid/penge der er spildt på at give et tilbud - som man så ikke får hjem. Må man så tjene hjem på de tilbud der gives som bliver til aftaler.

Jeg kan godt se at det er irriterende at alle bud forkastes. Omvendt vil du og andre jo nok ikke byde ind næste gang vedkommende beder om at få løst en opgave? Så nu kommer "straffen" til den som har spildt alle i freelanceres tid og forkastet alle tilbud.

Ingen gider byde ind på vedkommendes opgaver fremover  - det er jeg overbevist om. Dermed løser problemet sig selv over tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

Hej alle.

Jeg har med interesse fulgt debatten omkring udbud af opgaver og freelancerne tilbud på løsning heraf.

Det er umiddelbart min opfattelse, at ordningen fungerer udmærket, som den er nu. Jeg mener derfor ikke, at der skal indføres gebyrer eller anden form for påtale eller lignende overfor opgaveudbyderen. Dog kunne man henstille til opgaveudbyderen, som standard, at meddele hvorfor der ikke var vindere på en opgave, men kun en høflig henstilling.

Det er dog trods alt sådan i dag, at vi giver tilbud til højre og venstre til nye og for den sags skyld "gamle" kunder, uden at vi nogensinde får at vide, hvorfor tilbudet ikke var interessant eller der blev valgt til anden side.

Så derfor undgå at ændre i den nuværende konstruktion, det er dog trods alt frivilligt om man vil give et tilbud på en opgave.

Med venlig hilsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:38

Jeg følger med i hvad i skriver.
At gøre det svært eller tvinge udbydere af opgaver til noget, vil helt sikkert ødelægge servicen.
Som freelancer skal man kun byde på opgaver man har en god mavefornemmelse af. Hvis udbyder ikke gider at specificere en opgave, så bed om mere information, giver de ikke det, så drop dem.

Når Amino Freelancer har kørt lidt tid, så vil vi begynde at kunne se karakterer på mange kunder og det vil hjælpe.

Mht. at udbyder kan komme med løbende kommentarer, så er det en god ide.

Og kom endelig med flere ideer, vi kigger på dem alle.

Dbh Martin 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)