Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle afvises på en opgave...

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg vil til at bruge den med ophavsret og konsekvenser så! Eller rettere sagt, tror det ville være en god ide at have den med i budteksten. Selvom det er en realitet, så er det da sørgeligt at man skal komme med "en trussel" inden opgaven overhovedet er vundet!

:-) Dorthe

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:30

Nis Rønlund Jensen:
Så vil i altså tvinge folk til at betale for et tilbud, selvom man ikke et tilfreds med de tilbud der er lagt?

Som jeg skriver skal ingen tvinges til noget, men der skal laves nogle ændringer som tilgodeser alle men holder det på et plan hvor det ikke er så indbydende at misebruge som nu.

/allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 12:34

Nej selvfølgelig ikke, men der bliver nødt til at justeres lidt ind, så det bliver fair for begge parter.

Mon et felt hvor opgaveudbyder kan kommentere sin opgave løbende, ville være en ide? Altså skrive "nyheder" undervejs. Ligesom man på qxl kan tilføje tekst til sin udbudte vare undervejs i forløbet.

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:37

Løsningen er at lave et lille gebyr for at oprette en opgave. På den måde vil kun seriøse opgaver blive lagt op.

Metoden er kendt fra den økonomiske teori, hvor overvejelserne gik på at sætte et lille bitte gebyr (1-5 kr.) på udlån af bøger. Selv med et så lille gebyrer viste det sig at man i højere grad vil overveje hvorvidt man ville låne en bog eller ej. Vi kender jo godt det at man står nede på biblioteket og hiver bøger ned fra hylderne halvdelen af dem får vi aldrig læst, men alligevel optager vi bøgerne fra andre der gerne vil låne dem. Ved at sætte gebyr på udlån af bøger kunne man minimere kapacitetsudgifterne til bibliotekerne, fordi vi i stigende grad kun vil låne de bøger vi gider at læser. Der er dog andre mere sociale årsager til at metoden ikke benyttes. Men på samme måde som bibliotekerne kan minimere deres omkostninger ved at undgå useriøsitet vil freelanceforummet kunne opnå en højre grad at seriøsitet ved at lave et lille gebyr på oprettelse af en opgave.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:39

Dorthe Kornerup:
Mon et felt hvor opgaveudbyder kan kommentere sin opgave løbende, ville være en ide?

Jo sådan lidt lige som en lille blog eller noget i den stil... Jeg syntes så tilgængæld at det ville være ok at man afviser folk som overbyder. Jeg er selv blevet afvist  på en opgave før dato udløb simplethen fordi manden ikke kunne lide min design stil ... fari nok men indrømmer da det var sådan lidt trist at bare læse afvist uden nogen grund eller noget.

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dorthe Kornerup:
Hvordan er det med budene? Er det virkelig rigtigt, at man kan afvise alle uden at kåre en vinder af en opgave?

Hvis jeg har fået 5 tilbud fra Amino og en pris der er lavere uden om Amino på den samme opgave - så ville jeg også uden tøven afvise de indkomne tilbud. Amino Freelancer ville for mig kun være et blandt flere mulige steder at finde den rette til opgaven.

eller

Hvis der blandt de indkomne bud var bud fra folk som jeg enten ikke mener kan klare opgaven, har andre forhold der taler imod at de skal have opgaven mv. så ville jeg også forbeholde mig ret til at afvise alle bud..

Hvis man som udbyder af en opgave ikke har muligheden for at afvise alle så bliver Amino Freelancer omdannet til et lotteri - med kun en mulig taber - ham der skal have udført opgaven!

Henrik

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:44

Henrik Krogh:
Hvis man som udbyder af en opgave ikke har muligheden for at afvise alle så bliver Amino Freelancer omdannet til et lotteri - med kun en mulig taber - ham der skal have udført opgaven!

Enig men er ret sikker på det godt kunne laves så man stadig kan afvise dog med begræsning Smile

/allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 12:47

Ja det ville være en god ide. Vi er jo også nogle stykker der betaler for at være Amino Plus medlem og håber jo også derigennem at blive imødekommet med noget seriøsitet.

Men det hindrer desværre ikke at der findes smag og behag, så folk kan jo stadig få en masse bud ind som de synes er grimme og ikke vil betale for.

En form for blog, som allan skriver vil være smart.

Har jo også oplevet at der kommet en opgave ud, hvor der nærmest kun stod lav vores nye logo og et navn, og så er meget store chancer for ikke at ramme plet, når der ikke er flere ønsker og krav.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:49

Dorthe Kornerup:
så er meget store chancer for ikke at ramme plet, når der ikke er flere ønsker og krav.

Jeg vil sige du kommer 110% sikkert på overarbejde  Skype-Wink

/allan

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:50

Enig i at der skal være retfærdighed for både udbyder og byder.

Som Dorthe skriver, tror jeg, det ville være fornuftigt med et felt, hvor udbyderen kan skrive kommentarer til opgaven, forløbet og ikke mindst beslutningen om vinder eller manglende vinder. Her ville det så være fint, hvis et sådan felt faktisk blev brugt af udbyderen Smile

Desuden kunne der faktisk godt være et "dokument" som udbyderen af opgaven kunne underskrive, hvori der står at man under ingen omstændigheder må benytte hele eller dele af evt. eksempler på grafik, layout eller hvad det nu måtte være, uden accept af ejeren af ophavsretten.

/Maj-Britt

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)