Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk APS uden indskud, kan det nu være rigtigt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg sad lige og surfede og kom forbi: http://www.administrationsselskabetaps.dk/ - de tilbyder at stille kapital til rådighed under stiftelsen og så overdrage det til dig - jeg kan ikke helt se om det er ulovligt, eller de har fundet et smuthul - men jeg tænkte at dette måtte være stedet, hvor jeg helt sikkert kunne få svar :-)

Derudover er det jo også ganske interressant, hvis det nu er lovligt.

Mvh

Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Hej

Har netop besøgt omtalte hjemmeside, hvor jeg kan konstatere, at din opfattelse er korrekt. Hvorvidt denne fremgangsmåde er lovlig er tvivlsom, idet der ved selskabsstiftelsen er tale om lån som grundlag for stiftelsen.

Dette bevirker, at ved modtagelsen af selskabet skal der under alle omstændigheder indskydes den krævede kapital eller værdier herfor. I modsat fald vil indehaveren starte med et ulovlogt aktionærlån. Endvidere er det tvivlsomt om stiftelsen overhovedet kan godkendes. Jeg tvivler også stærkt på, at der er offentlig godkendte revisorer som vil kunne påtegne en stiftelse på disse vilkår.

Sidst men ikke mindst er prisen herfor i overkanten jvf. den sidste tråd herinde omkring stiftelse af selskaber http://www.amino.dk/freelancer/user/-2147483307_Oprettelse_af_selskab_.aspx

Med venlig hilsen

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:00

Hej,

Tak for dit hurtige svar - jeg tænkte nok den var lige skarp nok i kanten ;-)

Derudover undrede det mig at de havde en C/O adresse hos Erhvervs og selskabsstyrelsen, jf. cvr.dk (Se MS69 ApS, mener jeg det hed)

Det er fordi jeg overvejer et lille hobby projekt med en kammerat, men vi er begge studerende og jeg har et firma i forvejen, så har ikke det store kapital at smide i det, men det er en super fed idé.

Vi har snakket lidt om at få en investor på, men vi har også overvejet at sælge nogle anddele, men der er vel ikke nogen mulighed for at sælge andele i et f.eks. SMBA eller AMBA, hvis man selv gerne vil beholde den overvejende del af stemmerne?

Vi overvede dog et I/S til at starte med, men der kan vi jo ikke sælge anddele, til en opstartsfinansiering.

Er der nogen der har det gyldne forslag?

På forhånd tak

Kristian Øllegaard

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:15

Kristian Øllegaard:
administrationsselskabetaps.dk/

Lad mig uden at skulle tage faglige diplomatiske hensyn sige, at her der alt mulig grund til at løbe den modsatte vej.

1. Firmaets adresse er registreret på erhvervs- og Selskabstyrelsens adresse. På dansk betyder det at de ikke ved hvor selskaber befinder sig fysisk.

2. Ingen steder skilter Administrationsselskabet med sit rigtig navn som er: Ms69 ApS

3. Firmaet angiver at priser er inklusiv moms til trods for at firmaet ikke er momsregistreret

4. Priserne er særdeles ublu

5. Den skitserede løsning er ikke i overensstemmelse med lovgivningen.

Henrik

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:32

Eh Firmaets rigtige navn samt addresse står på forsiden af deres hjemme side :)

men modellen er nu ellers god nok, da jeg kun kan sammenline med det jeg lige har gjordt, kommer vi tilbage til. de der står at du selv skal komme med værdierne til danne egenkapitalen
i form af enten udstyr / biler / software / websites / varelager osv.... hvilket svarer til at købe et allerede stiftet Aps bortset fra at du ikke smider 125k frem om tilbage.

tilbage til min ny erhvervelse jeg har fornyligt købt mig et 9år gammelt Aps som stod uden egenkapital for s.flg selv at bygge egnkapitalen op igen.

man skal dog undersøge det firman man køber grundigt inden man gør denne øvelse, da der kan være lig i lasten man ikke ønsker at sloges med :)

/Jacob

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:47

Jacob: Hvorfor købte du et "brugt" selskab i stedet for at danne et nyt? En erklæring fra en revisor om at du har værdier for 125k burde vel have været rigeligt til at danne et nyt selskab?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Næ...det kan næppe være lovligt.

Tyder på, at det er "tomme" selskaber, deb stiftes.

/peter

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:02

Hej Jeg stod ikke med de 125k jeg skulle bruge og ville bruge penge på at få vuderet mit software, og en jeg kendte godt havde dette"brugte" aps som han ikke brugte.

der er intet ivejen med at "købe" den slags, men skal dog være opmærksom på at egenkapitalen ikke er intagt og derved er kreditværdigheden på firmaet li 0, hvilket i mit tilfælde ikke gør noget her inegn planer om at skulle låne penge.
samt at hvær år man er om at bygge egenkapitalen op vil det stå som påtegenlse i regnskabet at egenkapitalen ikke er intagt.
samt at man en gang om året får et brev fra e&s hvor man skal redegøre for den manglende egenkapital.

i mit tilfælde har jeg efter 3 måneder egenkapitale iorden uden at activere mit software(da jeg ville blive personligt beskattet hvis jeg activerer denne)
det er ikke altid lykke at lave ting i fritiden, hvis det skal laves om til værdi.

:)

/Jacob

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)