Hej. Det er lykkedes mig at få en eneforhandler aftale med en lidt speciel vinproducent. Det specielle (og som jeg mener vinen skal sælges på - ud over den gode kvalitet) er bl.a., at vinen kommer fra Verdens Største Vinkælder. Vinproducenten hedder www.milestii-mici.md/eng MEN nu kommer det store spm: Hvordan får jeg (for små penge) fat i de rigtige personer, som kan sælge vinen til hoteller, restauranter, cafeer og lignende steder? Jeg havde forestillet mig, at jeg ville prøve at få fat i nogle sælgere, som i forvejen besøger disse kunder, og så skulle de sælge vores vin som et side-ordnet produkt, og have en god provision for det. Jeg er ikke meget for, at fastansætte "nogle sælgere" - i "håb" om, at de så også får noget solgt, med risiko for, at det ikke gør det .. Gode ideer og forslag efterlyses. Hvad med Norge, Sverige og Tyskland? Faktisk har vi også fået disse 3 lande med i aftalen, og i disse lande mangler vi jo også nogle til at sælge den gode vin. Hvordan får man mon fat i sælgere/grossister/distributører i disse lande? Jeg HAR nogle tusinde flasker vin på lager, så jeg er klar til at sælge, når der ellers er nogen der vil købe. Håber meget at modtage nogle gode kommentarer og forslag fra Jer. Jeg er sikker på I sidder med nogle gode ideer, som jeg hjælpe mig videre. Mvh Lene
|
Du kunne måske finde et par sælgere som er villig til at arbejde uden en grundløn. Den slags findes der også. Så det eneste de tjener på, er den rene provision du vælger at give dem. I disse tider er der en del sælgere der er sultne for at få noget at lave, så det er vist blot et spørgsmål om at skrive et jobopslag og finde den/de rigtige personer.
Ellers kan du jo selv gå i krig med at lege sælger. Tag fat i restauranter mm og få sat nogle møder op, så du kan komme ud og vise og give smagsprøver på vinen. :)